tossen Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Noen som har babyer som har fått klippet dette? Gutten min på 4 mnd har stramt tungebånd og skal til legen neste uke. De skal muligens klippe dette. Synes det høres så fælt ut... Noen som vet noe om bedøvelse, om det gjør veldig vondt etc?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Vår har også det. Fikk beskjed vi trengte ikke gjøre noe, så lenge ammingen/spisingen går greit. Har han problemer med det? Tror ikke det er så vond. Kjenner en som rett og slett "gnaget" det over selv. Og så gror det jo fort inni munnen
2nj♥ Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Hei Jeg har ikke barn som har gjort dette, men niesa mi hadde det og hun fikk det klipt på barsel da hun hadde problemer med å suge pupp pga stramt tungebånd. Det var veldig raskt gjort, de var vekke fra rommet i ca 10 min og det var ikke vondt. Så tror det høres værre ut enn det er. Lykke til!
tossen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2007 Han har ikke problemer med spising i alle fall... er over 8 kg. Jeg bare spurte HS om det var vanlig at det var så stramt og da ville hun vi skulle gå til barnelege og evt få det klippet. Storesøsteren har ikke stramt bånd. men han klarer jo ikke å få tungen ut av munnen, så jeg tenker det kanskje kan bli et problem senere i forhold til mat og språk osv. ikke vet jeg...
Maiken_78 Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Hei Veldig lurt å få det klippet mens di er små. Min gutt som er 7 år nå hadde veldig stramt tungebånd, men di ville ikke klippe det på sykehuset når han var baby pga. at han tok puppen så fint. Trege veldig på at eg ikke forlangte at de skulle klippet det den gangen. Når han var 4 år la vi merke til at det gikk utover språket, han klarte ikke å si "d" og "t". Fikk klippet tungebåndet da, og han måtte gå et halv års tid til talepedagog. Siden han var så stor å fikk klippet det, var det veldig vondt får han akkurat da det ble klippet, men det gikk fort over. Fikk ikke bedøvlese siden den var vondere enn selve klippet. Språket og tungen er det bare fint med idag:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå