Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Da ser jeg jo at vi er mange her som fortsatt ikke er høygravide eller fødeklare ennå :-) Forsøker meg på å lage en tråd for oss, slik at vi kan diskutere andre ting enn slimpropper, rier og slikt... Hva er dere opptatt av i denne fasen av graviditeten? Hvordan er formen? Jeg har litt vond rygg for tiden, men ellers i god form. Jeg tenker på navn til babyen, og har begynt med innkjøp av klær og utstyr. Koselig synes jeg!
Mamma Mirabell Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 er i uke 29 så er ikke helt klar enda nei... det som bekymrer meg akk nå er at barnerommet ikke er begynt på og det er veldig mye å pusse opp.. huff.. i tillegg går jeg med en forferdelig bekkenløsning så går hjemme 100 prosent... syns det er ordentlig kjedelig.. dagene går jo så sakte når en går hjemme... Navn har vært klart i mange mnd..hihi.. blir en liten Alexander her.. klær har jeg så smått begynt å kjøpe inn og gleder meg til å kjpe enda fler
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Hei! Første dagen min her inne i dag, så jeg er definitivt ikke klar for fødsel på lenge enda!! ) (Slimproppen min har forøvrig allerede gått, så den er heller ikke noe å snakke om!) Formen er fin, har slitt litt med bekkenløsning stort sett hele svangerskapet, men har lært meg å leve med det! Ellers kjenner jeg at jeg blir fortere sliten og trøtt. Tungpusten kommer også fortere enn før, puuust pes! ) Ellers pusser vi opp her vi bor, så all fritid går med til det. Håper å bli ferdig med stue og kjøkken før lillebror kommer i mai! Tiden fremover går nok med til eksamenslesning, håper å rekke 3 stk i mai, før fødsel... Gulp.... ;o) Ikke mye tid til å tenke på fødselen med andre ord! )
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Jeg må spekulere i både jente og guttenavn da jeg ikke vet kjønnet... Har lagt min elsk på et spesielt jentenavn, men samboeren er helt imot det, så nesten jeg håper på gutt, så slipper jeg å bli snurt for at jeg ikke får bruke det navnet :-) Barnerom tenkte jeg faktisk ikke å pusse opp før til sommeren, da den lille likevel blir å sove på vårt rom de første månedene :-) Visst går dagene sakte når man går hjemme. Spesielt når man ikke kan gjøre så mye likevel... Priser meg lykkelig for at jeg greier å jobbe ennå. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Oj... 3 eksamener i mai... Det blir hektisk da... Men hvis du er innstilt på det går det helt sikkert fint :-.) Så lenge du ikke føder midt oppi eksamenslesingen da... Ikke for å snakke om slimproppen, eller jo... Men kan den gå så tidlig da? Kan det være farlig?
plutseligbolle Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Jeg er i uke 33 så jeg har enda litt igjen før jeg er høygravid. Men har jo lest så mange innlegg om fødsel og rier i det siste at jeg føler nesten at jeg er der jeg og. Jeg er ganske opptatt av at jeg skal til første fysioterapitime på mandag, håper de kan gi meg noen lure øvelser så ikke dette bekkenet blir verre... Har vært litt sykemeldt siden november, helt siden nå for to uker siden. Ellers prøver jeg å komme lengst mulig på veien til førerprøven....Har mista troen på at jeg greier lappen før fødselen, er så sliten og har vondt overalt og må sove mye. Ja, og så prøver jeg å komme meg litt ut hver dag for å holde kroppen i gang og humøret oppe. Oppussing og klær og det meste er i boks, men ikke helt...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Farlig, sånn me tanke på at vannet kan gå eller fødsel kan settes i gang?
ANGEL81 Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Hei.. jeg er i uke 29+5 idag (jeg tror).. har vært i kjempefin form..det er nå det begynner å bli slitsom med magen... jobber 60% pga har en jobb der jeg står og går mye! Har også gått opp 16kg..ikke helt happy for det..men er innstilt på at jeg skal gå ned ..må få lov til å nyte graviditeten så lenge den varer har ikke begynt med noe storshopping av babyklær..har nesten ikke planlagt noe..tenkte at jeg skal sette meg ned og lage en liste over hva jeg trenger av babyting..men ennå har jeg noe tid på meg.. har termin 13.05.. gruer meg til fødselen..har begynt å få nerver for den nå, ja! hva med dere?! mama hug..
lillebøllaspringmadrass Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 jeg har litt under 9 uker til termin..og vi skal pusse opp kjøkken, gang, og barnerom før nurket kommer.. jeg er godt i gang med kjøretimer, håper jeg får tatt lappen før lillebror er her.. jeg er hjemmeværende med masse bekkenløsning.. har gutten på 22 mnd i barnehage 3 korte dager i uka. jeg kjeder meg en del..for jeg får ikke gjort noe med det teite bekkenet:/ ellers så drømmer jeg masse om fødselen... er helt klar i hodet, og føder vel når kroppen er klar:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har faktisk ikke gruet meg til fødselen i det hele tatt... Men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt betenkt... Jeg forsøker derfor å holde fokus på det som skjer etter fødselen. Fødselen varer jo ikke evig. Det er nok ett helv... når det står på som verst, men man kan jo få smertelindring, og smerten er fort glemt etterpå. Vet at det kan oppstå komplikasjoner, men er jo ingen vits å gå å være redd for noe som kanskje ikke skjer... Får heller ta det som det kommer tror jeg... Som regel går det jo bra til slutt :-) HI
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 Jeg er 32+5 i dag og nyter dagene ! Sliter litt med bekkenbetennelse, men ellers i fin form. Har fått en stor, flott mage og nyter å kjenne barnet turne der inne, full fart Noen kilo ekstra får vel de fleste, +14 på meg så langt, men pytt sann. Det viktigste nå er at jeg og barnet er friske så får vi heller ta trimmen etterpå. Ganske fantastisk å se pappa`n kose med magen og få tårer i øynene når han kjenner barnet røre seg! Vi har ikke kjøpt noe av klær ennå, men må vel kjøpe litt basic snart. Eneste vi har kjøpt er vogn, benyttet oss av salg på fjorårets modeller og sparte mye på det. Barnerommet er så langt revet ned, og er klart for å pusse vegger, male og innrede. Fødselen gruer jeg meg egentlig ikke til - vet jo ikke hva jeg går til. Skal på omvisning etc. på Ahus i midten av mars og regner med å få svar på alle spørsmål da, samt at vi jo får se hvordan det ser ut på fødeavdelingen, alle muligheter etc.
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har en hel evighet til termin(53 dager) og synes tiden går alt for sakte. Har handlet inn alt som trengs av barneklær og vogn++++. Går bare å venter på at noe skal skje, for nå er jeg så lei at jeg sliter av meg håret snart. Har jo hadd et veldig fint svangerskap da. Har ikke vært plaget med blødninger eller noe lignende. Men var plaget med svangerskapskvalme fra august til januar. Og så fikk jeg bekkenløsning allerede i uke 12. Så jeg har vært sykemeldt pga kvalme å bekkenet siden 22.august. Begynner og bli rimelig lei av og være hjemme nå ja.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. mars 2007 #13 Skrevet 2. mars 2007 jeg er 29 +3 og ikke fødeklar i det hele tatt enda... Selv om jeg skulle ønske tiden noen ganger gikk litt fortere... Men nå har den heldigvis begynt å gå fort i forhold til for noen mnd siden. Utstyrhar vi fra før siden vi har en gutt på to, men skal kjøpe nytt sete til bil og det skal vi vel gjøre denne mnd (Sverige). Og så kan det hende jeg skal kjøpe litt babytøy, som jeg vet jeg vil trenge (av erfaring fra sist) om en uke, for da skal vi besøke hjemstedet mitt og der har fadderen min barneklesbutikk. Ellers er jeg i ferd med å gjøre ferdig skjemaet som jeg skal sende til NAV ang perm. Jeg er hjemme med min sønn da jeg siden nyttår har gått på sv.sk.penger pga bl og jeg har begynt på bassengtrening! Koser meg med å være gravid nå og gleder meg også til at jeg skal bli tante i sept/okt... Så dette blir et kjempe år for oss.... =)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 2. mars 2007 #14 Skrevet 2. mars 2007 Det blir nok litt stritt, men så lenge lillebror holder seg der han skal til termin tror jeg det skal gå bra! Målet blir å stå, karakterene er ikke så viktige. Ang slimproppen fikk jeg panikk, men det var visst uten grunn. Det er visst bare oss gravide som bryr oss om denne. Fagpersonalet mener den ikke er relevant overhodet! (Har med andre ord ikke noe med fødsel å gjøre, selv om mange opplever at den går i forbindelse med modning) Jeg ble likevel grundig undersøkt, og alt var bare velstand.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 2. mars 2007 #15 Skrevet 2. mars 2007 heihei...jeg er 28 uker,får akkuratt lov å være her,hehe...men jeg har det kjempe bra med tanke på formen..jeg har bekkenløsning og pustebesvær osv osv..men skal myyyye mer til for at jeg skal klage..jeg koser meg med to gull i magen..vi får nok to jenter...!søtt..=) hehe..og vi gleder oss såååå mye.... forige uke lå jeg inne med premature rier og var åsså inne denne uka pga lite bevegelse,det stemte åsså..så det er ganske skummelt det her..særlig med to..men det er ikke sååå lenge igjen til de kommer ut..heldigvis..
Minnie_Moon Skrevet 2. mars 2007 #16 Skrevet 2. mars 2007 Er i uke 30 nå. Har kjøpt det meste vi trenger i begynnelsen. Holder på å ordne med permisjoner og søknad om foreldrepenger til NAV. Så føler at det meste begynner å komme på plass nå. Formen er så som så. Har litt humørsvigninger, og en del smerter i korsryggen, halsbrann innimellom og begynt å bli tungpustet. Men skal ikke klage for mye heller da. Har det jo stort sett bra :-)
2blånisser Skrevet 2. mars 2007 #17 Skrevet 2. mars 2007 Jeg er 30+4 nå. Spiser Gaviscon til den store gullmedaljen:D ..ja er myyye plaget med halsbrann. Har ei hel dyne pluss tre puter under ryggen i senga hehe!! Ellers presser magen mot ribbeina konstant om jeg sitter, ganske slitsomt. Prøver å ha noe bak ryggen, eller sitte i skinnstol der ryggen kan reguleres bak. Glad vi har sånn stol da:) Har vært sykemeldt hele sv.skapet pga ryggskade som har gitt bare mer smerte under gravideiteten. Nå har jeg begynnenede bekkenløsning. Vondt bak i bekkenet når jeg går. Så det blir vel slutt på treninga nå. Var i går, og da kjentes det ut som jeg bare må gi meg nå. Klarte ikke å gjøre noe hele dagen etterpå i går, og sov leeenge i dag. Satser på å fortsette å gå turer hver dag heller, om bekkenløsninga ikke setter stopper for det. Men tror det går bra en stund til. Har kjøpt endel barneklær nå. Det er sååå moro, og så mye søtt å kjøpe. Vi vet ikke kjønnet, så det går i nøytrale farger da. Nå i nærmeste framtid skal vi kjøpe barneutstyr, ikke begynt enda. Kanskje litt sent, men det går nå bra forde:) Ellers gleder jeg meg masse til babyen kommer:)))
@nita+Sebastian Skrevet 2. mars 2007 #18 Skrevet 2. mars 2007 Jeg er nå 28+3 og er heller ikke fødeklar riktig enda, selv om jeg gleder meg til å komme et stykke lenger frem i tid. Vi har akkurat begynt å pusse opp barnerommet, kjøpt inn møbler til det og vogn. Klær venter jeg enda litt med for jeg venter på litt mer vår/sommerlige klær i butikken. Selv er jeg plaget med bekkenet. Magen har nå blitt så stor at halsbrann på natterstid har blitt et problem, så jeg sover med en haug av puter nå. Pusten er merkbart tyngre også, og kynnere har jeg med jevne mellomrom. Det har blitt bedre etter at jeg ble 50 % sykemeldt. Vil samtidig si at det var et kjempe godt tiltak og starte denne tråden )
TusseMor07&09&14 Skrevet 2. mars 2007 #19 Skrevet 2. mars 2007 Jøss... er en del av oss jo:) Jeg er 28+5 idag, hele 81 dager igjen. Synes det er veldig lenge til, samtidig som jeg synes det er skremmende kort og! Litt skremmendes pga jeg gruer meg så veldig til fødselen, og jeg vet at den nærmer seg mer for hver dag som går... Ellers er det meste av utstyr og sånn i boks, og jeg fordriver mine dager med å sortere arvede babyklær! Blir jo rennt ned her jo:) Er 100% sykemeldt pga bekkenløsning. Har en fysisk krevende jobb, så måtte takke for meg allerede i uke 15,etter 3 uker med helvete på jobb. Men så lenge jeg kan styre dagene mine selv, og ikke stå/gå så mye, så er alt helt topp! Går på svømming for gravide med bekkenløsning 2 ganger i uka, og fysioterapi og annet i tillegg, så jeg får jo dagene til å gå! Og så er det jo så deilig å få bevegd seg litt i vannet!! Vi vet ikke kjønnet på nurket vårt, så det blir veldig spennende! Alle disse spådommene sier jo forskjellige kjønn, så vi har ingen anelse;) Både gutte- og jentenavn er klare. Så da gjennstår det bare å se om babyen passer til navnet vi har valgt, hender jo at ikke det føles riktig når han/hun ser dagens lys... Ellers så gleder vi oss masse til å få holde babyen vår... Føler at vi går en virkelig spennende tid i møte!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #20 Skrevet 2. mars 2007 Flott å få så mange svar her :-) Morsomt å se hvordan det går med andre som er ca like langt som meg :-) HI
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 2. mars 2007 #21 Skrevet 2. mars 2007 Hei! Jeg er 33+2, og har altså vel tre uker før jeg kan erklære meg for høyggravid å være:) Formen min har vært ganske fin i hele svangerskapet. Jeg ble sykemeldt på tirsdag, men det er mest pga jeg har hatt influensa, og sliter nå med luftveisinfeksjon og bihulebetennelse... Har oxo en 5-åring og en 3-åring fra før, så med sykdom på toppen ble det rett og slett nok! Var helt tømt for krefter og "møtte veggen" ... Den eneste betydelige plagen jeg har hatt til nå er sterke og hyppige kynnere... Har hatt dette oxo i tidlige sv.skap, og begge barna mine er født før tiden. Har derfor fått beskjed om at denne lille karen, vi venter en gutt, kan komme noe før. Merker nå at jeg er lei, og hver eneste dag leter jeg etter "tegn" på at noe kan være igang:) Fikk bekreftet hos legen at jeg er begynt å modnes, så kanskje det ikke er så altfor mange ukene til det skjer noe..? Synes 7 uker til termin er uendelig lenge til!
stormgutt + soljente Skrevet 2. mars 2007 #22 Skrevet 2. mars 2007 Hei Jeg har akkurat to mnd til termin i dag! Fatter ikke at magen skal bli enda større, men det går vel på et vis=) Jeg er 50% sykemeldt pga bekkenløsning, og løper mellom fysioterapi og soneterapi når jeg ikke er på jobb (ta det med løping med en klype salt da, har jo bl så fort går jeg absolutt ikke...). Sover så fort jeg får sjansen. Fant nettopp fram babyklærne fra gutten min på to år. Har sortert mellom nøytrale og gutteklær, for jeg venter jente denne gangen. Greit å bruke det jeg kan om igjen. Gutteklærne tenkte jeg å tilby ei i barselgruppa som har jente men venter gutt. I dag er det skikkelig vårvær ute, så jeg vasket vinduene på terassen. Det har jeg drømt om å gjøre siden jul, for det gikk knapt an å se ut av dem. Men det straffer seg, så nå kan jeg knapt bevege meg...Ja, ja, det går nok over med litt hvile. Vinduene er iallefall rene - og det er deilig!
gizka Skrevet 2. mars 2007 #23 Skrevet 2. mars 2007 hei! e 31+4,egentli i fin form,men e veldi tungpusta å hjerte dunker alt den klarer!sliter også me bekkenløsning,ellers går d bra!)) d æ gåt å bekymrer mæ over,e at noe skal være galt me babyen+at ho har enda ikke snudd så å æ tar ikke sjangsen på setefødsel,så d kan hende at blir ks,hadde gledet mæ til vanlig fødsel,men så lenge d går bra me lille gull,e æ fornøyd! d meste e kjøpt inn,mangle bare Stokke senga æ e helt forelska i...) lille frøkna i magen e veeeeeeldi akti,syns ho e så søt når ho e der å styrer å sparker å hikker,men av til kan d bli for mye av d gode...=) klem til alle!
Strålende Skrevet 2. mars 2007 #24 Skrevet 2. mars 2007 Slenger meg med her jeg og.. enda en stund til termin så greit å ikke bare lese om slimproppen ja hehe Jeg har ikke kjøpt vogn enda, men skal bestille TFK fra Nederland så planen er klar. Ellers tenkte jeg kjøpe litt klær i str 50/ 56, må jo ha NOE å ha på nurket, har heklet hentesett så det er klart og hehe Men må jo skaffe stellekommode..og har en liten plan om en lekegrind. Min kjære far har skaffet vugge, håndlaget på Voss, gleeeeder meg til å se den. Ellers pusser vi og opp huset og barnerommet står for tur...Så dagene går nå, jeg går hjemme med bekkenløsning, men trives hjemme så sant dagene ikke er for ille med tanke på verk og sliten i kroppen følelsen ;o) Lykke til til dere alle
nabbi_85_ Skrevet 2. mars 2007 #25 Skrevet 2. mars 2007 Hei, jeg er i 29+5 dager på vei og heller ikke veldig føde klar enda, selv om jeg syns dagene begynner bli litt lange, spseielt siden to av mine kusiner akkurat har født, den ene i begynnelsen av februar, den andre for ett par dager siden. Formen er forsovidt fin den, men en del ryggproblemer forsi jeg er født med en liten skevhet i ryggen, så er 100% sykemeldt og vært det siden desember. Har begynt og kjøpe inn en del ting ja. har det meste av klær som den lille prinsen i magen trenger når han kommer ut. Ellers mangler vi det meste av det andre. Så vil jeg bare si Lykke til alle sammen og ha en fortsatt fin tid fremover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå