Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke et spørsmål etter boka, men har noen forsøkt å ta med baby i svømmehall (i varmebasseng)?

Har ikke vært på babysvømming før, og ventelista er såpass lang at lillegull er konfirmant før hun får prøve seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drar ikke på babysvømming, tar med meg sambo og snuppa på ettermiddagen å drar i varmebasseng.

Det fungerer kjempe bra.

Her hvor jeg bor har de babysvømming på lørdags formiddag, men enten så er sambo på jobb eller så drar vi på hytta. Å da synes jeg det er like greit å dra på en vanlig ukedag sammen med sambo.

Skrevet

Har akkurat startet på babysvømming vi..og ja vi ventet vel hvertfall 10 uker.. :(

Kan sikkert ta med ungen i basseng,men da bør en voksen hoppe uti først for å ta i mot, og så kan den andre komme i etter det.. slik at man ikke risikerer å deise uti med unge på armen.. (Samme gjelder når dere skal opp og så klart..)

Bør holde ungen litt inntil kroppen de første minuttene hvertfall slik at han/hun ikke blir skremt.. Husk det er mye lyd i svømmehaller og det er skummelt for de små.. (Dessuten bør du sjekke om du må ha spesiell badebukse.. Noen krever dette.. Kan kanskje kjøpes der du venter på kurs??)

Skrevet

(Vi går på babysvømming, men har ikke vært i svømmehallen alene enda.)

Jeg synes det er en god ide å gå i et varmt basseng. Lurt at barnet blir vant med vann. Husk å ikke være der så lenge i begynnelsen. Kanskje bare 10-20 minutter første gangen, for det blir mange nye inntrykk for barnet (lyd, lys, lukt, vann...).

Smil og le sammen med barnet - pass på at det blir lystbetont og moro. Barnet bør være i bevegelse hele tiden for ikke å bli kald. Når dere går opp av vannet, er det lurt å ha et håndkle klart, slik at dere kan tulle henne inn før hun blir kald. På babysvømming lærer de (gradvis) å dykke, men det bør dere IKKE gjøre uten at dere vet hva dere gjør! Hvis barne ved et uhell kommer under vann, ta det opp uten for mye oppstyr, for hvis foreldrene blir stressa kan det føre til at barnet blir redd for vann. Husk å være positiv og skryte mye av henne! (Ikke for mye trøsting ala "stakkars deg" om hun er litt redd, for det kan føre til at hun blir mer sutrete.)

God tur i bassenget! :-)

Skrevet

Å så spennende!!!

Det var mange gode råd å få, tusen takk. Har satt oss på på venteliste, men den er jo lang som et vondt år, for å si det sånn.

Bør babyen ha utviklet seg såpass at h*n holder hodet selv, mer eller mindre? Her hjemme elsker gullet å bade, så tror nok ikke det skulle være noe problem. Utfordringa blir nok å finne et tidspunkt hvor det er veldig rolig i svømmehallen..

Har hørt at det finnes en slags badebukse/bleiebadebukse? Noen som vet?

Skrevet

Du Anonym, hvor gammel er snuppa di? Og hvor lenge er dere i bassenget?

Skrevet

Snuppa mi er 10 uker, men har vært i bassenget fra hun var 6 uker.

Jeg pleier å være i bassenget sammen med ei venninne som har vært på babysvømming med den forrige babyen, så hun lærer meg noen små triks å sånn.

Pleier å være 20-40 minutter i bassenget, kommer an på om det er masse folk eller lite med folk. Har ikke vært noe problem så langt å ha henne i bassenget, virker som om hun STOR trives i vannet.

Skrevet

du får kjøpt gode badebukser på imsevimse.. eh, www.imsevimse.se?? ikke sikker.. søk på imsevimse. ellers så jeg de hadde slike badebukser med "innlegg" som holder evt uhell inne på sparkjøp faktisk.. 29.90 el 39.90! har ikke prøvd dem men..

Skrevet

Hei. Vi har vært i bassenget med vesla siden hun var ca 2mnd. Begynte veldig forsiktig de første gangene. Nå er hun snart 5 mnd og stoooorkoser seg (ca 20- 30 min max for at hun ikke skal bli så kald).

Dykker henne under da jeg er litt redd for at hun skal få øreverk.

Skrevet

Dykker henn IKKE under skulle d være;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...