Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig gått til anskaffelse av rosa qk-tang og to alfabeter. Men når jeg trykker ut bokstavene, synes jeg ofte de "henger igjen" i papiret på et punkt, der tangen ikke har fått kuttet helt igjennom papiret.

Er det noen som vet hva det skyldes? Er det noe jeg gjør galt, eller skyldes det diesen/tanga?

Synes i grunnen disse greiene skulle klare å trykke ut en form i papir uten noen problemer, så dyre som de er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt om dette problemet med de blå tengene ihvertfall-at de er litt "vanskelige"

Skrevet

Du gjør sikkert ingenting galt, og problemet du beskriver er vanlig og umulig å unngå. Men her er listen over tips som muligens løser problemet:

- Snu diesen 90 grader og sett den inn igjen.

- Fjern ejection foam rundt figuren, men la det som er inni være igjen.

- Bytt ut ejection foam

- Shim diesen med medfølgende shims

Du trenger bare å prøve én ting av gangen. Funker fint for meg ihvertfall.

Lykke til.

Skrevet

Hvilke alfabeter har du kjøpt da?

Skrevet

Har kjøpt Abigail og Moxie. Moxie er jo ganske lite, men jeg synes det er fint. Passer bra å bruke sammen med bilder av barn som leker og har det moro :)

Jeg skylder deg en tjeneste, du får si i fra hvis du er interessert.

Hva vil det si å shime?

Skrevet

Å shimme vil si å bygge opp slik at noe blir tykkere.

I tilfellet med QuicKutz så følger det med shims i pakken (slik plasttape) slik at du kan lime den bak diesen. Dermed blir diesen en liten smule tykkere og får mer press på seg i tanga.

Skrevet

Jeg har kjøpt brukt, det er ikke noe slikt i pakken nå. Men jeg får kanskje kjøpt på Bikuben, f eks?

Skrevet

Ok. Ja, du får kjøpt på Bikuben. Bare spør etter shim til diesene.

Anbefaler å kjøpe litt ekstra ejection foam også.

Skrevet

Hva er forskjellen på det? (Å, nå føler jeg meg dum!)

Skrevet

Ejection foam er den hvite skumaktige saken som gjør at diecutsen løsner fra diesen.

Shim er en gjennomsiktig tape-bit som festes på baksiden.

Ingen grunn til å føle seg dum. Man er jo ikke akkurat født med QK-tang i hånda da! *s*

Skrevet

Bare hyggelig det!

Håper du får masse moro med QuicKutz-tangen din. Jeg er ihvertfall helt hekta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...