Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Jeg prøver selv å pusse så godt jeg kan, men noen ganger er det vanskelig for sønnen min drive å vri og vrenge på hodet hele tiden. Han har fått alle tennenne som han skal ha (tror jeg), og jeg prøver å være nøye med å pusse dem. Han få pusse selv først, så avslutter alltid jeg. Men hvor nøye skal man pusse tennenne deres nå egentlig??
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Man må pusse veldig godt. Det sies at de skal pusse tennene i 2 minutter. Vi har et timeglass vi. Jeg pusser halve tiden og de pusser resten. Jenta mi hadde hull i tannen når hun var på sin første kontroll. Hun måtte borre. Ikke at det var så ille, men det er bedre å få tennene pusset godt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Det er det jeg er redd for...at han skal få hull i tenner så tidlig. Men jeg håper at fluortabletten han får hver kveld hjelpe til litt. For jeg selv har veldig følsomme tenner. Kan nesten ikke spise noe uten å få hull, mens faren hans har veldig sterke tenner.
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 vi pusser morgen og kveld og da pusser vi 3x"puss-puss så frå du en suss" det er vel ca 2 min kanskje, og så er det fluortablett om kvelden! nå skal det vel sies at dattra mi faktisk elsker å pusse tenner da.
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Snuppa mi elsker å pusse tennene, så vi pusser lenge. Pusser oppe, både bak og foran, så nede bak og foran, og til slutt en flux tablett.
Bratsj Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Barnelegen min sa at BÅDE fluortannpasta og fluortablett hver dag ikke er tilrådelig, det blir for mye for de små - enten eller, sa han. Så vi har sluttet med tablettene, bruker dem bare hvis vi må skippe tannpussen av en eller annen prekær grunn (sykdom etc) Ellers pusser vi sikkert ikke mer enn ett minut, maks ! Hun får pusse selv litt, men det er dårlige greier (hun hater det) og så avslutter vi mens vi synger 3 x "Puss Puss"-sangen. Tror ikke det er så innmari viktig nå i starten med melketennene, men det er jo viktig å innnarbeide vanen, med tanke på fremover. Det med tenner er så genetisk også, i min manns søskenflokk har halvparten aldri hatt hull (!) og andre halvparten hatt masse hull, og de har jo vokst opp med samme tannpuss, samme rutiner og samme mat.
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes det er viktig å pusse tennene¨, melke tenner eller i. Er jo litt ekstreme tilfeller, og det handler kanskje mere om brus, saft osv drikking, men det er ikke så veldig fint med 5 åringer som har brune tenner..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har pusset nøye helt siden FØR hun fikk tenner (!) resultatet er at det går som en drøm, og jeg har ingen problemer med tannpuss. Fluor er alltid belønning, og de gangene hun finner på å tulle så får hun ikke fluor. Det er effektivt. Må bare si at det er utrolig viktig å innføre god tannhygiene. Tipper jeg pusser ca 3 min om kvelden, og hun pusser selv etterpå.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 vi pusser godt morgen og kveld. som hun over tre "puss puss så får du en suss", så tråer vi tennene, og så flux hver kveld. jeg pusser alltid det jeg skal først, så pusser han etterpå.men vi har mange kvelder som vi sloss for å få pusset tennene, avhengig om hvor trøtt og sliten han er. men vi rikker ikke på tannpuss rutinene. vi tar ten kampen. ikke veldig artig, men dette er en av de tingene barnet ikke får velge og bestemme over:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå