Gå til innhold

Noen som blir svimmel når de reiser seg fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ofte holde meg fast dersom jeg reiser meg fort fra gulvet. Var sånn under graviditeten også. Har alltid hatt lavt BT og legen mente det var BT fall. I dag føltes det som jeg var i ferd med å svime av i det jeg reiste meg. Ekkelt når jeg har 3 barn i huset. Har kanskje blitt litt verre nå en i graviditene, men vet ikke siden jeg da ikke klarte å reise meg like fort. Legen sjekket ikke Hb, ferritin eller noe, men det er jo en stund siden jeg var der.Hmm... Har gått ned 38 kg siden svangerskapet på 4mnd. Og det kan jo kanskje ha en sammenheng. Lyst til å lære gutten min på 5 år bruken av mobil dersom noe skulle skje. Har jo forklart at han må oppsøke nabo dersom noe speiselt skulle skje. Liker det ikke.

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde også lavt blodtrykk før og under graviditet. Merker fortsatt at jeg blir ordentlig ør og svimmel mange ganger når jeg reiser meg opp. Er veldig ubehagelig

Skrevet

Ja, jeg ble det men det retta seg med jerntilskudd. (har også vært på slankern en stund og da er det fare for at man mangler jern bl.a. hvis man ikke er kostholdsekspert) det kan de sjekke med et prikk i fingeren og du får svart på et kvarter. Litt rart at legen ikke sjekka det. For min del er jern noe fastlegen har "mast" om hver gang jeg har vært der siden fødselen.

Sjansen for at du besvimer pga bt-fall eller jernmangel er veldig liten, selv om det føles som om du skal det.Det er mest bare ubehagelig..

Skrevet

Jepp.. skulle skaffa meg jerntabletter!

Skrevet

Har tbl. prøve det:) Takk for svar:) Men bt har ligget på 90/50og dersom det faller ytterligere kan en jo svime av:( Nei må nok ta litt jern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...