Gå til innhold

Farlig at han reiser seg / står på egne ben...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

gutten min er fire måneder nå, og det morsomste han vet er å stå & hoppe på fanget mitt, med kjempestrake ben. Når jeg var på helsestasjonen sist for å måle han fikk jeg inntrykk av at de er litt averse mot å "dra" ut bena pga hoftene.. Så spørsmålet er ganske enkelt om jeg ikke skal la han stå å bruke muskler på fanget mitt? Farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hs her sa at det ikke gjorde noe..så vi spretter rundt:)hihi

Skrevet

Jeg pleier å holde min under armene sånn at føttene såvidt berører underlaget fordi det er litt usikkert om det er "farlig" eller ikke når han holder seg selv oppe:) Han synes hvertfall det er like moro..Ang hoftene er det ikke farlig om han retter de ut selv, det er bare draing som kan være vondt..

Skrevet

Så jeg bør altså ikke la han belaste bena med sin egen kroppsvekt, men heller støtte han? Vet du hvorfor dette kan være "farlig"?

Skrevet

Det har vært snakk om at det kan skade ryggen, men det er kun her på dib jeg har hørt det. Tenkte å spørre hs om det på kontroll på mandag så intill da støtter jeg. Har dårlig rygg selv så jeg vil ikke sjanse:)

Skrevet

Neida, her fikk han hoppe når han ville hoppe. HS sa aldri noe om det så. Han er blitt kjempesterk i bena av all hoppinga:)

Skrevet

Hei!

Lillegullet "hoppet" opp og ned i fanget vårt fra han var tre mnd. Helsetsasjonen var skeptiske, men vi merket jo at han var sterk nok i ryggen, for han var stiv som en tømmerstokk. :o) Var sterk helt fra fødselen.

Nå er han 11 mnd og fremdeles en sterk gutt.

Det er dere som foreldre som merker om han er sterk nok. Når han sparker fra selv, så tror ikke jeg at det kan skade. helsestasjonen er ofte litt hysteriske, syns nå jeg...

Skrevet

Greia er at når han løfter opp overkroppen, vil han helt opp på tå! Så han er jo absolutt sterk nok, men jeg har bare lurt litt på om det kan være farlig..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...