Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Er nå i uke 22,og imorres veide jeg meg igjen da..har totalt lagt på meg 10 kg!!Kan det være mye vann av dette??For jeg syns ikke jeg spiser SÅÅ mye liksom!?Ongen og fostervann og slikt veier jo ikke SÅ mye enda??Hjelp,hvor skal dette ende..
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 noe vann kan d jo være... hvis du har endel vann i bena, som er vanlig, kan du merke d m å trykke en finger godt ned i huden, på leggen, og blir d merke er det vann det med vekt kommer vel også på hvor aktiv du er...
Candi Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Helt enig med deg, skjønner ingenting!! Trimmer(går lang tur hver dag), spiser sunt(ikke fanatisk men..) Men går likevel opp masse i vekt fra dag til dag nesten.. Er i uke 18 og har gått opp 5 kilo. Fra i går til i dag hadde jeg gått opp nesten ett kilo!! Må bare le for jeg skjønner det ikke.. Tenker på at det ennå er lang tid igjen og hvor skal dette ende.. Har ikke langt på meg mere enn normalt i de andre svangerskapene.. Men jeg har vann i kroppen, det kjenner jeg.. Pluss at det synes kjempegodt utpå dagen..
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 da er d nok mye vann du har... d som hjelper godt på d er enda mer aktivitet... faktisk jo mer aktiv du er, jo mer pumper hjertet ditt blod og da blir mindre vevsvæske. blir d veldig mye mer kan du jo høre m lege men d er ikke unormalt å ha endel ødem.
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Det kan være litt, men da vil du merke det på ting som ringer, sko osv, pluss at mye ekstra væske i kroppen gi endel ubehag som stive og ømme fingre, spent hud under føttene som gjør det smertefult/ubehagelig å gå osv. Nå snakker jeg om mye vann altså, ikke bare litt "obligatorisk" som alle får. Det er også sjeldent gravide har mye vann i kroppen så tidelig som uke 22, litt kan man ha, men sjeldent mye. Jeg har også lagt på meg mye tidlig denne gangen i motsetning til de to andre gangene uten at jeg har spist mye eller noe sånt. Regner med det er endel babyrelaterte kilo (huska at livmoren veier mer, fostervann, baby, morkake, større bryster, mer blod i kroppen osv) og endel "ammefett" som kroppen har ment den trenger. Først nå siste uken eller så har jeg merket at jeg har begynt å få vann i kroppen. Ringen begynner å bli stram (må nok snart ta den av) og lager merke, fingrene er ofte stive og ømme å bøye, skoene veldig trange og sokkene lager gode merker i leggene. Er jo ikke mye vann dette heller, bare litt, men jeg merker det når det begynner å komme, og det vil nok du også. Mye vann er nå ringene ikke passer, sko ikke passer, gjerne ikke sko i flere størrelser større enn du vanligvis bruker heller, det er vondt å bøye fingrene, ømt å gå osv.
lillimedgutt:) Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Jeg var sånn i forrige svangerskap men jeg følte ikke at jeg hadde spesielt mye vann i kroppen.. i bena ol. jeg la på meg 22 kg tilsammen men når jeg sluttet å amme etter litt over ett år så veide jeg 27 kg mindre så jeg trengte visst de kiloene... kroppen kvittet seg lett med dem etterpå... så mitt råd er å ike se for mye på vekta men spise/bevege deg som du føler for, for det er som regel det du trenger.. kroppen sier i fra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå