mamma til <3to<3 Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 hvordan forløper et døgn hos dere med bebiser på 3 mnd?
spagetti Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Morgenmåltid i 7-tiden med påfølgende raping:-) Frøkna hviler fram til i 11-tiden, er da klar for skift og mat. Da pleier hun som regel å være våken til neste måltid i 16-tiden. Denne tiden brukes til kos og lek. Enkelte ettermiddager hviler hun 1-2 timer fram til neste måltid i 20- tiden. Etter dette begynner vi med kveldsstell med påfølgende bad (ca annenhver kveld) og mye kos. Rundt 22-tiden får hun mere pupp for å "toppes" opp før hun legger seg. Som regel sover hun hele natta. Dersom hun ikke har spist nok mat på siste måltid eller har sovet for mye om ettermiddagen/kvelden, pleier hun å våkne i 03-04 tiden for mat. - Så er det opp igjen i 7-tiden:-) Hvordan er dine rutiner, Lykkeligmamma?
Lille Sprell og meg Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Skrev dette i et tidligere innlegg: Min lille begynte å danne seg et tydelig søvnmønster når han var nesten tre mnd.. Det var så rart, for rett etter fødselen ble lille gutt sovnet han gjerne ikke før kl tre på natten..slitsomt! Dette har bare sakte men sikkert beveget seg i riktig retning, så jeg tror absolutt at du kan påvirke en del om du ser et mønster. Her er lille gutts dag_ Våkner i 7-8 tiden. Får litt pupp, og vi står opp & steller. Leker litt, før ny mini-blund et par timer etter han har stått opp (ca 20 min). Nytt måltid og lek. Kl tolv er det klart for store middagsluren, da sover han gjerne 3-4 t i strekk. Innimellom lek og mere pupp er det faktisk rom for enda en liten blund på 10-20 min. Lille gutt gjøres klar for kvelden i halv åtte tiden, og sovner ca kl 20. Det er utrolig at han alt nå er vanedannende, men det er nå en gang slik.. Han får sove når jeg ser at han begynner å bli trøtt, og dette faller på de samme tidspunkt hver dag. Jeg tror det er helt flott å begynne med rutiner nå, selv om h*n bare er to mnd. Jo før, jo bedre:) Lykke til. Mini er forresten straks fire måneder gammel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå