Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om/har erfaring med andre typer søtningsmiddel til grøt til vesla på 7 mnd enn malt?

Hun er ikke noe spesielt glad i grøt, bortsett fra Hipps grøt med vaniljesmak. Så at den inneholder druesukker og vaniljeextrakt. Kan vi f.eks bruke druesukker og vaniljeessens til de små?

Har nå også kjøpt nypeekstrakt. Står at det kan brukes i grøt. Noen som vet om det blir surt for barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å bruke frukt til å søte med:)

Feks blande i fruktmos i grøten eller mose selv.

Banan er søtt, blåbær (da får det morsom farge også) bringebær osv osv. Masse å velge mellom:)

Om annen søtning vet jeg dessverre lite.

Skrevet

Har du prøvd Hipp med apler og pærer og Småfolk med epler, dem er søt. Det finnes fruktose på butikker, som produseres av frukt, men jeg vet ikke om det går å bruke i babygrøt:(

Skrevet

Semper har usøtete grøter som likevel er gode og søte på smak. Tilsatt frukt.

Skrevet

Jo da, har prøvd fruktgrøter, og å tilsette frukt i egne/kjøpte grøter. Det er greit, men ikke det mest populære.

Har ikke prøvd bær ennå da... Gir det mer søtning kanskje?

Skrevet

Hvor selger de semper da?

Skrevet

har du prøvd å tilsette malekstrakt i grøten?

Skrevet

Det er ikke farlig å tilsette grøten litt vanlig sukker heller - Vi trenger ikke å bli helt hysteriske....Så lenge du har kontroll på sukkeret er det ikke det minste farlig

Skrevet

- mener ikke at du er hysterisk! da HI -Du tenker bare alternativer - og det er jo bra å være bevisst :_)

Skrevet

Lilllegutt her i gården nekter også å spise "vanlig" grøt, men hvis jeg blander inn Nora syltetøy uten tilsatt sukker glir den ned.

Har prøvd med vanlige bær, men synes da det blir for surt.

Det syltetøyet er jo bare frukt og bær, ikke noe sukker, og ingen kunstige tillsetningsstoffer, så er bare å kjøre på;)

Skrevet

Var på helsekost nå i sted, og der anbefalte de fruktsukker (fruktose). Trenger da ikke bruke like mye som vanlig sukker.

For å få evt. vaniljesmak satt jeg en vaniljestang i litt av sukkeret, så vil det gi god smak :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...