Gå til innhold

Hva spiser deres babyer på 6 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye spiser de og hvor ofte? Trenger de nattmåltid nå?Når er første måltid på morgenen og når får de siste måltid?

Hva av matsorter/frukter har dere introdusert for de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun spiser pupp:) Hehe... (er ikke 5,5mnd)

Det hender hun får litt grøt eller middag ca kl 17.

Første måltid om morgenen er kl 0530. Hun trenger egentlig ikke nattmåltid og vi har nattavvent, men den siste uken har hun likevel våknet en gang per natt og siden jeg da er trøtt som ei strømpe er pupp en veldig mye bedre løsning enn å vente til hun er ferdig med å klage.... hehe...

Skrevet

Å og til det siste, hun er introdusert for havregrøt fra småfolk, risgrøt fra nestlè samt en god del forskjellige fruktmoser.

Jeg har vært veldig heldig og fått ei lita tulle som ikke har så veldig sensitiv mage og hun får smake på litt forskjellig når hun viser interesse for det. Så hun har smakt poteter moset med gulerøtter og litt saus (både hvit og brun), kinamat, is osv... men bare bittelitt, for smakens skyld, ikke for maten;)

Skrevet

Han får grøt om morgenen, frukt og melk i 11-13 tia, middag (får brød da han ikke er så glad i middag ennå) mellom 14-16, melk i 17 tia og grøt mellom 18-19. Så får han en flaske rett før senga :-) Han får ennå nattmat x1. Han har smakt 3 sorter middag og 3 sorter grøt. Liker 6 mnd. grøt mye bedre enn 4 mnd. Fått banan, eple, pære og mange forskjellige av disse fruktpureene :-) Så får han smake av og til på ting jeg spiser :-) I går var det blåbærsyltetøy og bolle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...