Meg, J & L Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Min sønn på 8,5mnd begynte med flaske når han var ca 4 mnd. Da han var 6 begynte vi litt smått med fast føde. Det gikk greit. Han har aldri vert noen storspise, men nå vil han ikke ha mat. Han vil kun ha flaske! Dette har pågått i flere uker.. Han HYLER bare jeg setter grautfatet på bordet foran han.. Hvis jeg er så heldig å få i han mat, så får han frysninger og brekker seg hele tiden. En dag spydde han `og... Han har ikke vert syk. Var på helsestasjonen sist torsdag, de sa han fulgte sin egen kurve fint.. Glemte å spørre om dette mat promlemet. Noen som kan hjelpe meg? Hva kan jeg gjøre for å få han til å spise?
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Det er veldig vanlig at de har en periode hva de brekker seg av omtrent hva som helst som du serverer har jeg fått beskjed om av svigermor... hun har 7 unger så jeg satser på det er av erfaring hun kan fortelle det... men hva gir du ham å spise? Det samme hver gang eller forskjellige ting? For dersom han har noen favoritt ting (dessert) så går det an å lure ved å feks gi grøt, men dyppe skjeen i dessert først slik at han tror det er godsaker som kommer. Dersom han har lært seg til at matfatet er noe han kan klage på så bytt det ut også, server maten i noe annet, en fargerik matboks en dag, en kaffekopp etc en annen dag slik at han ikke "vet" hva som kommer... Dersom du serverer grøt så prøv å lage den litt tynnere enn vanlig kanskje? Lykke til!
Meg, J & L Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2007 Hei! Å, er det vanlig altså? Så kjekt å høre Han får alt mulig rart, men vil ikke ha noe. . . Han prøvd det trikset om dessert og grøt, men det virker ikke. Han får skive med leverpostei, det er det eneste jeg kan være heldig å få i han. Grøt, Frukt, alle middagsglas som finnes (opp til og med 8mnd) har laget middager selv, alle desserter.. ALT! Har prøvd tynne og tykke grøter og middager osv.. Men det var lurt å skifte ut fat/skål med f.eks matboks, det skal jeg prøve! Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå