Gå til innhold

AU! Lei av å ha vondt hele tiden og er redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør så vondt! Han driver og sparker og spreller med beina nedover inni der. Kjennes jo nesten ut som den ene foten eller noe skal komme ut! Og magen er så langt nede at det er vondt å sitte. Og det er vondt å gå, vondt å stå, vondt å ligge. Syte syte! Er så møkka lei av å ha vondt alle plasser. Og enda er det fire uker igjen til termin. Virker som en evighet!! Så ligger han på tvers og jeg er redd for at han ikke skal snu seg, så er jeg redd for setefødsel men også redd for keisersnitt i våken tilstand. Og så vil jeg ikke ha full narkose for da går jeg jo glipp av alt. Herregud. Engstelsen har toppet seg her i kveld. Gjør vondt i rompa også! Må bare få litt utløp for alt her...synes det er litt bedre enn å syte og sutre til alle rundt meg... Har sånn på følelsen at han vil ut snart også. Så er jeg så redd for at det skal skje før det er blitt avgjort hva og hvordan jeg skal føde (pga leiet). Vil få fødselen unnagjort men vil ikke likevel liksom. Vil bare føde normalt! Og det kjennes hele tiden ut som om fødselen holder på å starte. Har kynnere i ett sett og mye mensmurringer. Og lurer på om jeg mistet slimproppen i dag når jeg var på do og gjorde nr 2. Synes det var så mye slim på papiret og måtte tørke mange ganger. Men det var helt klar farge på det. Kanskje jeg bare skal gå å legge meg og håpe at jeg sovner fort .... kanskje jeg er litt mindre redd/bekymret i morgen når jeg våkner...... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det at slutten av svangerskapet er naturens måte å gjøre oss klare for fødsel.. =) du blir så lei at du rettålett gleder deg til de smerter som måtte komme ved fødsel =) hihi rart med det =)

når det kommer til keisersnitt så får du ikke narkose (sovende) vis det ikke er et hastesnitt fordi det påvirker ungen..

men kan trøste deg med at det med keiser ikke er så mye å bekymre deg for "vis det skulle sje" jeg vil ikke andbefale det fordi man har vondt lenge etterpå(ihvertfall jeg) men nå hadde jeg nedsatt blodsirkulasjon..

og MASSE vann i kroppen..

ungen kan vente bed å snu seg tilogmed til den dagen du føder, så det er heller ikke så mye å bekymre deg for =) ihvertfall ikke tenke på det før ca 2 uker før.. da er det påtide å diskutere hva du vilfornoe=)

lykke til =) håper det hjalp litt det jeg skrev =)

Skrevet

Føler med deg!

Snakk med jordmor eller lege om problemene du har. Jeg tok de opp litt for sent , men skal til samtale med fødselslege i dag etter mye mas fra meg. Jeg hadde ingen drømmefødsel sist som endte i hastekeisersnitt så har fått helt skrekken.( har termin rett rundt hjørnet så her haster det veldig)

Når jeg skulle føde førstemann var jeg såå gira på å få ut babyen, hadde ikke en gang tenkt tanken på keisersnitt en gang,

Ble som Mona skrev her veldig klar for å føde og kroppen innstillte seg veldig på å føde.

Denne gangen har jeg det ikke slik, jeg gråter og er redd.

Jordmoren min anbefalte at jeg skrev ned et brev der jeg fortalte om hvordan jeg hadde det så det er lagt ved journalen min. Da hun leste det fikk jeg time hos fødselslege samme uke og fikk litt fart i sakene.

Jeg vet ikke om jeg får keisersnitt, jeg hadde en jævli fødsel sist med keisersnitt for bare 15 måneder siden så jeg kommer nok til å felle noen tårer i dag når jeg skal til legen..

Ønsker deg lykke til og skjønner angsten din. Tror det er viktig at du er veldig åpen og forteller de du går til hvordan du har det. De er der for å hjelpe - sier det. Så da MÅ vi bare stole på det.

Klem !!

Skrevet

Takk for svar begge to:) Godt å få litt respons. Snakket med KK i dag, og de sa at jeg kunne ta det med ro, men hvis jeg fikk rier skulle jeg selvfølgelig kontakte de med en gang sa hun. Slappet av en liten stund etterpå, men nå er jeg urolig igjen. Er dårlig, småkvalm og skikkelig uvel. Har litt feber også, men ikke mye da. Føler meg helt merkelig i hele kroppen, og har en litt ubehagelig magefølelse. Vil så gjerne opp der og sjekke at alt er som det skal, men føler litt at de helst ikke vil ha deg opp der liksom. Kunne jo gått på legevakten selvfølgelig, men føler det er tryggest å gå på KK- der vet de jo mest om svangerskap og slikt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler meg litt dum når jeg ringer opp der, og tenker at de sikkert bare tenker at jeg er overnervøs....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...