Gå til innhold

ER DET JEG SOM FEILER NOE??


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Jeg og kjæresten min har vært forlovet i et halvt år.. Vi har vært sammen i 2år og samboere i 1.5 år.. Nå er jeg gravid og er 28 uker på vei:) Problemet mitt er: Før han ble sammen med meg var han sammen med ei jente i litt over 5 år.. Hun kom godt overens med foreldrene hans, hun bodde tl tider hjemme hos dem pga familieproblemer.. Jeg kommer også godt overens med dem, men jeg kommer fra en helt anderledes familie.. De er rike og "skikkelige".. mens jeg kommer fra en ganske så "fattig" familie med endel problemer med alkohol narkotika osv.. Hjemme hos foreldrene hans henger det en bilde-serie på veggen i stuå av kjæresten min og eksen pluss sviger famlien.. Det er et bilde kun av henne og et av hun og kjæresten mn sammen... de var på ferie sammen.. Jeg forstår at det er en bilde serie de har hatt oppe en del år, men jeg synes de burde fjerne dem... hadde vært noe annet hadde de hatt dem i et album... Men jeg synes det er sunn fornuft å vanlig folkeskik å fjerne slikt når et kommer noen andre inn i bildet... Jeg føler meg ille til mote pga dette... Har ike sagt noe, hverken til dem eller kjæresten min.. Synes at han burde gitt dem beskjed for 2 år siden jeg... Jeg hadde iallefall gitt mine foreldre beskjed om å fjerne slikt hadde de hatt noe slikt oppe på veggen.. Nå føler jeg meg bare dum som ikke har sagt noe... føler det er litt seint nå liksom..etter 2år... Jeg tenker på fremtiden også... barnet vårt kommer jo til å vokse opp å lure på hvem hun dama på bilde med pappa er......AAAARRRRRGGGGGHHHHHHHHHHH!!!jeg blir så sint!!! Nå har jeg et bilde av eksen min og en kamerat av meg som nettop døde hvor de sitter og kysser meg på kinnet... tror jeg skal printe det ut å ha det på natt bordet og se om kjæresten min reagerer...og ta det fra der..Det er ikke hans feil at foreldrene hans har bilder av eksen hans på veggen...mnen jeg føler han også burde tatt litt ansvar med tanke på respekt til meg liksom....

 

Jeg beklager at dette ble så langt..Jeg takker for svar...Hva synes dere?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal man ikke ha bilder av tidligere forhold på veggen. Det er jo sykt! I beste fall har de glemt det. Si det til forloveden din. Det er jo imponerende sløvt av ham å ikke tenke på det selv. Æsj, så ekkelt!

Skrevet

du burde jo kanskje ta det opp med han på en litt hyggelig måte før du begynner å kjøre små "hevnaksjoner" som å printe ut og sette bilder på nattbordet etc..

jeg vet iallefall at min mann kanksje ikke er verdens beste til å ta hint, og setter pris på å få beskjed på en real måte..

hadde jeg gjort noe sånt uten forvarsel, hadde han nok bare blitt såret og lei seg.

 

men ja, lovlig sløvt av han å ikke be foreldrene fjerne bildene på to år, det er det!

 

 

Skrevet

Du burde kanskje si ifra til han på en fin måte. Si at du ikke er helt komfortabel med å se de bildene av henne henge oppe. Hvis han spør hvorfor du ikke har sagt noe før, kan du jo bare si at du har prøvd å venne deg til det, men at du nå har blitt enig med deg selv om at det ikke går.

 

Du kan jo ikke fjerne tidligere minner fra livet hans. Hun har jo mest sannsynlig vært med og gjøre han til den personen han er i dag. Men jeg forstår veldig at du ikke ønsker å bli minnet på henne unødig.

 

Du får ta mål av bildene som henger på veggen, og gi foreldrene bilder av deg og kjæresten, som kan erstatte disse ;)

Skrevet

NEI VET DU HVA!! Dette synes jeg var skikkelig "frekt" eller kan man si lite omtenktsomt av hans familie, og sløvt av kjærsten din... Hadde blitt såret om hans familie hadde slike bilder oppe, og det er absolutt din kjærestes oppgave å få dem fjærnet om familien mangler disse "sosiale føringene"...

 

Beklager at jeg svarer her hvor det egentlig er fedre som skal svare...ble bare veldig provosert.. opplevde noe liknende med en svigermor som absolutt skulle forhøre seg om xen hans mens jeg var på besøk de første gangene...

Skrevet

neiiiiiiiiiiiiiii!!!jeg hadde blitt kjempe irritert!men ta det opp meg han på et rolig plan.ikke lett men det kan kansje være bedre det.hvis han forstår deg så burde han si gi beskjed til foreldrene sine at han synes di burde fjerne dem.hvis han kun avfeier deg så hadde jeg forstørret bildene av eksene dine for og så hengt dem opp stuen.off så frekt at di ikke sjønner at det kan virka sårane på deg.lykke te

Skrevet

Si fra til kjæresten din, slike bilder skal ikke henge oppe, verken hos dere eller hos svigers. Min sambo har også et forhold bak seg, med en sønn derfra og. Og vi har et billedgalleri ute på nettet hvor han hadde lyst til ha henne med, for sønnen sin del. Men der satte jeg foten ned, for er hun med er så er det ikke noe familiealbum lenger, da er det sønnen hans sitt album.

 

Det ble kanskje litt kronglete skrevet, men du skjønte det kanksje likevel? :)

 

Må bare få si det, at han sønnen har fotoalbum og film med mammaen på, så jeg fjerner henne ikke utav livet hansm, bare ut av det som skal være våres familiealbum :)

  • 2 uker senere...
Skrevet

 

sett fyr på bildet!!!

hadde det vært typen MIN, så hadde han vært fri for både armer og bein for leeeeeeeeeenge siden..

guuud, så frekkt.. håhå

  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

 

Er helt enig med alle her at dette ikke passer inn. Om de vil ha et bilde av kun henne er en ting, men ikke et bilde sammen med henne og forloveden din!

 

Enkleste måten å ta det opp på, slik jeg ser det, i og med at det har gått så lang tid vil som du nevnte at du tenker på barnet. At den vil en gang lure på hvem den på bildet er.....

 

Må få høre hvordan det går da når du tar det opp....

Skrevet

Hei igjen:) Tusen takk for svar:) Jeg har tatt det opp med ham, han visste ikke om det....Han sa han forstod meg og skulle få det fjernet. Han hadde ville ikke at de skulle ha bilde av dem på veggen.. Jeg sleit litt med å tro at han ikke "visste" om det, han spurte hvor det hang og slikt.. Jeg tror ham for han sa blandt annet at han ikke hadde tolerert at det hadde det hengt bilder av meg og exen hjemme hos mine foreldre..MEN: jeg har måttet minne ham på det... Og ingenting har skjedd...Jeg sa at hvis han sleit med å si det til foreldrene sine (jeg synes de har et overfladisk og upersonlig forhold) så var det helt i orden for meg, men han sa han skulle gjøre det.. Det er rart for etter at jeg tok det opp med ham så tar jeg det ikke så tungt lenger:p Vi hadde en lang og god prat og jeg følte meg utrolig lettet etterpå...:) vanskelig å forklare(",) Tusen takk for svar, jeg skal se hvor lenge det blir hengende og ta det opp med ham igjen hvis det drar seg ut;)

Skrevet

Jeg er HI forresten...men det skjønte dere vel;) Har bare skiftet nick:)

Skrevet

oi oi oi!

 

Her er det endel ting du må se i øynene!

 

1. De repekterer deg ikke. Hadde de gjort det, ville bildene vært borte fra veggen for lenge siden.

 

2. De ville heller hatt henne som svigerdatter enn deg, hvis ikke ville bildene vært borte fra veggen for lenge siden.

 

3. Samboeren din respekterer deg heller ikke. Hadde han gjort det, ville bildene vært borte fra veggen for lenge siden.

 

Tror jeg ville tatt det opp med dem selv, i og med at samboeren din ikke har gjort noe med det. Spurt dem om det er derfor (se ovenfor) at bildene ennå er der. Da ville de blitt rimelig flaue, tenker jeg. Sett deg i respekt, ikke la dem fortsette med dette i det stille.

 

 

Skrevet

Dette er ikke normalt, såvidt jeg vet iallfall. De bildene av hans ex burde vært fjernet så fort du var blitt sammen med han, mener nå jeg. At han ikke gjør noe med det sier jo bare litt om hvor lite hensyn han tar til deg også, men når du har snakket med han om det og sagt det sånn du selv føler det, burde han absolutt gjort noe med det umiddelbart. Men jeg tror jeg ville ha spurt foreldrene hans på en litt fin måte hvorfor de har bilde av exen hans på veggen, et forhold som er slutt for mange år siden. Det vil vel kanskje få konsekvensen at de ikke vil like deg så godt etterpå, men det mener jeg hadde så fått vært, synes det er uhørt jeg. Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...