klompen min<3 Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Jeg og kjæresten min har vært forlovet i et halvt år.. Vi har vært sammen i 2år og samboere i 1.5 år.. Nå er jeg gravid og er 28 uker på vei:) Problemet mitt er: Før han ble sammen med meg var han sammen med ei jente i litt over 5 år.. Hun kom godt overens med foreldrene hans, hun bodde tl tider hjemme hos dem pga familieproblemer.. Jeg kommer også godt overens med dem, men jeg kommer fra en helt anderledes familie.. De er rike og "skikkelige".. mens jeg kommer fra en ganske så "fattig" familie med endel problemer med alkohol narkotika osv.. Hjemme hos foreldrene hans henger det en bilde-serie på veggen i stuå av kjæresten min og eksen pluss sviger famlien.. Det er et bilde kun av henne og et av hun og kjæresten mn sammen... de var på ferie sammen.. Jeg forstår at det er en bilde serie de har hatt oppe en del år, men jeg synes de burde fjerne dem... hadde vært noe annet hadde de hatt dem i et album... Men jeg synes det er sunn fornuft å vanlig folkeskik å fjerne slikt når et kommer noen andre inn i bildet... Jeg føler meg ille til mote pga dette... Har ike sagt noe, hverken til dem eller kjæresten min.. Synes at han burde gitt dem beskjed for 2 år siden jeg... Jeg hadde iallefall gitt mine foreldre beskjed om å fjerne slikt hadde de hatt noe slikt oppe på veggen.. Nå føler jeg meg bare dum som ikke har sagt noe... føler det er litt seint nå liksom..etter 2år... Jeg tenker på fremtiden også... barnet vårt kommer jo til å vokse opp å lure på hvem hun dama på bilde med pappa er......AAAARRRRRGGGGGHHHHHHHHHHH!!!jeg blir så sint!!! Nå har jeg et bilde av eksen min og en kamerat av meg som nettop døde hvor de sitter og kysser meg på kinnet... tror jeg skal printe det ut å ha det på natt bordet og se om kjæresten min reagerer...og ta det fra der..Det er ikke hans feil at foreldrene hans har bilder av eksen hans på veggen...mnen jeg føler han også burde tatt litt ansvar med tanke på respekt til meg liksom.... Jeg beklager at dette ble så langt..Jeg takker for svar...Hva synes dere?
juddellihuddelli Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Helt enig med deg! Fullstendig uakseptabelt å ha bilder av eksen til din samboer stående i stuen. Hadde selv blitt grønn av sjalusi!! Heng opp klinebildet av eksen din, det må han ta stilling til. Lykke til!
klompen min<3 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2007 Selv om det er foreldrene hans som har disse bildene på veggen? Er det rett mot ham da..? AArrgh shit.. Jeg har veldig lyst!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Jeg syns ikke det er feil av deg å reagere, du er jo tross alt samboeren hans og da er det jo totalt feil at foreldrene lar det henge bilder av eks-kjæresten og hennes familie på veggen når det forholdet er over og ut. Du er jo gravid og dere venter barn sammen - bilder av eks-kjærester tilhører fortiden og det jo ikke dét som skal fokuseres på, men fremtiden. Det er jo alltid litt knotete å begynne slike samtaler, men du kan jo prøve med det bildet eller bare ta mot til deg og være ærlig. Si rett ut at du har tenkt endel på dette med bildene hos hans foreldre, og at det sårer deg at de ikke har tatt dem ned. Så kan han selv videreformidle dette til foreldrene, samtidig er det jo litt rart at han ikke selv har gitt foreldrene beskjed om å plukke ned slike bilder. Selv vil jeg starte med blanke ark i forhold, hvor fortid er fortid. Bilder hengende hos foreldrene hans av han og eks-kjærester, nei takk!
Mygatita Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 sett frem bildet og se om han tar hintet!!! Lykke til :-)
Nickeguri Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Det er helt uhørt at familien til kjæresten din har disse bildene hengende på veggen! Jeg syns du bør ta opp dette med kjæresten din snarest. De fleste skjønner at dette er sårende for deg, så jeg tror egentlig ikke du har noe å frykte ved å si fra. Jeg syns ikke du skal svare med samme mynt og sette fram et bilde på nattbordet. Saken blir ikke noe bedre av det. Hvis du syns det er vanskelig å ta det opp nå, kan du jo vente til rett etter dere har vært på besøk der, og si på veien hjem at du syns det er sårende at bildene fremdeles henger i stua. Da burde han være mann nok til å ta opp dette med foreldrene sine. Han kan jo også fokusere på seg selv og si at han nå er sammen med en annen og at han ikke finner det passende at eksen henger på veggen. Gjør ikke kjæresten din noe, syns det er på sin plass å sette fram bildet på nattbordet. Lykke til!!
klompen min<3 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2007 Tusen takk for svar alle sammen!Jeg setter veldig stor pris på at dere gidder å svare! Jeg skal vente til neste gang vi har vært der, også skal jeg si det til ham på veien hjem:) Jeg tror jeg har skrevet litt rotete på innlegget mitt så jeg vil oppklare:p Bildene er av ex`en Til kjæresten min og HANS familie.. Hun var på ferie sammen med dem..Det er et bilde KUN av de to, og et bilde kun av henne... Disse bildene er litt større enn de vanlige vi fremkaller.. Jeg blir bare så sint for jeg føler at det ikke er min jobb å ta opp/ordne slike ting... Det er flere bilder også selvfølgelig av foreldrene osv.. men det er jo ikke de jeg reagerer på..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 foreldrene til henne eller til din samboer? hvis han er en person som ikke tør å ta opp saker og ting med foreldrene, så er det jo ikke rart at han ikke har tatt opp dette..men hvis han ikke er konfliktsky så hadde jeg reagert..sårende, ja! nei, det her var helt uhørt..hadde dem enda hatt barn ilag, så hadde det vært greit..lykke til! du fortjener å få de bildene fjernet (dem burde egentlig ha gjort det for 2 år siden!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå