Gå til innhold

....Allt etter boka....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart det der at det er så mange som mener dem gjør alt etter boka ja. Hade jo vært gull vert og hatt en sån bok. =) Jeg hade hvertfall hatt bruk for den. =)

Men siden det ikke er noen som har en sån bok og så mange som har lyst på.. Hvorfor lager vi ikke våres egen bok vi kloke ( eller gale som så mange vil påstå) damer her på dib. =)

Synes det høres helt toppers ut jeg. =)

He he.

Hva synes dere om det jenter? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder den boka pleier det vel heller å være at folk "skryter" av at de IKKE gjør ting etter boka. Så da blir jeg alltid nysgjerrig på hvilken bok de egentlig har, for vi har ingen slik bok som gir fasitsvar på alt

:-)

Skrevet

Tror dessverre det er umulig siden alle barn er forskjellige!

Og siden ingen hverken barn eller foreldre er like så kan man ikke lage noen bok:(

Skrevet

Det var jo derfor jeg mente vi liksom skulle lage en sån "bok" her inne da vet du. =)

Hade jo vært litt kult det. speciellt siden det er så mange av oss "gale damer" her inne og så mange som liker og irritere seg. he he.

=)

Skrevet

Nettopp, det er det en del av disse som "skryter" av hvor lite perfekte de er ikke tenker på. Alle barn og foreldre er ulike, så det som er riktig for en unge er ikke nødvendigvis riktig for alle. Og generelle råd kan aldri bli fasiten for alle, det betyr ikke at de som rådene passer for er hysteriske eller tror de er perfekte :-)

Skrevet

Det var jo mest ment på tull da. Det burde da du av alle skjønne. He he. Sån for og irritere alle anonyme som som synes det er så morsomt og kjefte da vet du. =)

Skrevet

Ja, jeg har mange ganger lurt på hvor bruksanvisningen er??!!!! ;o)

Skrevet

Skjønner ikke dette maset med denne "boka", trodde da alle fikk med seg den store baby-boka fra føden? Og nei, det var ikke sarkastisk ment :P

Skrevet

He he - ja fra spøk til alvor...

Poenget JEG ville få frem i mine svar- -på en særs sarkastisk måte - er at når ungene vokser til så spiller det ikke så stor rolle alle de ørsmå nyansene som vi lever og ånder for nå. Altså, NÅ tenker jeg fint lite over når åtteåringen begynte med grøt feks...

Men klart jeg har mine meninger om forskjellige ting jeg og, jeg har massevis av dem. Men det jeg er mest bestemt på er at jeg vet best om min baby, og andre best om sin. Også er det noe med at tredje gangen så har man litt mindre nerver på det, og gjennomskuer endel av de rådene...Altså, amming er helt fint og flott det, men er det ikke strengt tatt litt underlig at det får oss så engasjert at det fins krangletråd på krangletråd om det her inne? Her, som vi har en unik sjanse til å støtte hverandre?

Og man kan ikke lære av andres erfaringer. Og måten jeg er mamma på i dag er et resultat av de erfaringene jeg har gjort tidliger. Og det er enkelte ting det er fint å ha erfaring på, men noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde den "nerven" i det som man har med førstemann. Men hadde den vært der nå tror jeg det hadde blitt litt voldsomt:-)

Nei jeg tror det er vanskelig å lage noe fasit i det hele tatt - i så fall måte alle barn få hver sin skreddersydde:-)

Men gode råd trengs alltid, for alle, enten man har tre eller ti unger:-)

Skrevet

Hehe nyanser som jeg tar litt mer seriøst enn deg siden jeg er førstegangsmamma;) Men ja, jeg skjønner hva du mener

Skrevet

Enig, skjønner ikke de som henger seg opp i at folk ammer selv om barnet er over ett år, de månedene betyr ikke all verden i løpet av et helt liv. Eller som er så utrolig opptatt av å stemple alle som tilfeldigvis har barna sittende bakovervendt i bilen som hysteriske og fordømmende osv...

Hadde vært bedre om vi kunne støtte hverandre og utveksle råd (slik jo mange gjør da), i stedet for å stemple hverandre slik mange her inne gjør. Ammedebatten vil jeg framheve som et eksempel der du nesten alltid får seriøse og gode svar :-)

Skrevet

Selv om dette var litt tull da, så om noen hade skjønt hva jeg mente med inlegget mitt så hade det jo blitt mange gode råd her da.

Hade vel liksom ikke tenkt til og skrive en bok om hvordan man skal gjøre med barne sitt da. Var jo litt på tull.

Men hade ju vært koselig og fått lagd en tråd her inne der alle som vil kan skrive in sine erfaringer og gode råd. (nesten som en bok ja)

Trur det hade kunnet blit en populær tråd jeg.

Mange ganger man vill ha svar fort når man spørr om tips her inne, men det er ofte man må vente lenge på svar. og ikke alltid man får svar heller. så da kunde det kanske være greit med en sån tråd der mankan gå in og se etter tips. =)

Ja ja. Samma det. blev tydeligvis helt feil denne tråden her hvertfall.. Var tydeligvis ikke en så god tanke som jeg hade tenkt da. =)

Men hva kan man kreve av hjernen sin så seint på natten da.

Ja ja. Ny dag nye muligheter imorgen.. =)

Skrevet

Tror du må være litt mer konkret på typen råd du tenker deg i tråden. For her inne diskuteres alt mellom himmel og jord, og det fins allerede mange tråder om det meste folk lurer på. Så vanligvis vil vel søkefunksjonen være mye kjappere enn å skulle bla seg gjennom en kjempelang tråd om "absolutt alt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...