Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan jeg begynne å gi lille tulla smokk? de sa på barsel at man burde vente en mnd i alle fall slik at amminga kom ordentlig igang...

men synes vi har temmelig draget på amminga nå..

gjelder det samme for flaske,kunne tenke meg å kombinere pupp med mm på flaske slik at pappan kan mate litt etterhvert..

er uvitende førstegangs,så har litt mange spørsmål i hodet..

en ting til,når pleier hs å komme på besøk?

jenta mi er 16 dager,trodde egentlig det var besøk i løpet av de to første ukene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk angrer jeg noe fryktelig på at jeg hørte på de på barsel ang smokk jeg, for nå er hun 5 mnd og tar fremdeles ikke smokk. mange gir smokken allerede på barsel.

Men gjør det som føles rett for deg:)

HS er nok ikke lynvingen alltid, dersom du ikke har hørt noenting i det heletatt ennå så ring da vel? Og hjemmebesøket er ikke så veldig spennende, men veldig greit om man er litt usikker. Deilig å liksom vite at jeg hadde noen jeg kunne spørre om ting. (har ingen mamma å spørre, bare de søte jentene her inne nemlig)

Skrevet

Vi ga smokk når lillegutt var mellom 1 og 2 uker gammel... Skapte ingen problemer her. Hvis dere får amminga til uten problemer, kan du jo prøve.

Flasken er det litt anneledes med, for melka kommer lettere ut av flaska enn puppen. Her måtte lillegutt få flaske i en uke, når han var 3 uker gammel. Det har dessverre gjort han lat, sånn at nå gidder han ikke jobbe nok for å få ut nok melk fra puppene mine til å bli mett. Så vi har måttet gi erstatning også nå. Det går også an å gi mm i kopp...

Men hvis dere gir flaske bare av og til, blir det nok ikke samme opplevelsen som vi har hatt. For som du sier, er det jo greit at pappaen også kan gi mat. Gjør det også enklere i forhold til å evt. ha barnevakt, for da kan dere med god samvittighet dra ut en hel kveld, og vite at jenta deres får i seg mat og har det bra :)

Hs kom på hjemmebesøk etter 2 uker her. Men det kommer an på når de får beskjed fra sykehuset om at du har født også... Vi fikk beskjed fra sykehuset at det kunne være lurt å ringe selv for å avtale hjemmebesøket, da det noen ganger tok litt tid før helsestasjonen fikk beskjeden fra sykehuset om at man hadde født. Så vil anbefale deg å ta kontakt med din helsestasjon i morgen jeg :)

Lykke til med amming, smokk, flaske og alt annet :)

Skrevet

manga takk for raske gode svar søte damene!

:)

da får jeg ta en tlf i mårra,og koke en smokk,og introdusere to fremtidige venner for hverandre..

på tide å krype i seng kjenner jeg,ha en god kveld videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...