Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Hei Jeg har vurdert å begynne på en slags yoga trening for gravide, evt. noe annet av trening så da lurer jeg på om andre har forsøkt dette og trivdes med den type trening eller kan anbefale noe annet av trening? Jeg begynner å føle behov for å gjøre noe, holde meg i form frem til fødselen, og innbilder meg også at det blir en lettere fødsel av det..... og lettere barseltid. Til slutt, dersom noen vet om yogakurs som holdes i Kristiansand ville jeg satt pris på å få vite om det også :-) Tusen takk for svar.
meieriet Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Gravide-yoga er helt supert. Anbefales på det varmeste. Du kan bare ta kontakt med et sted som driver med yoga, om de ikke har kurs for gravide vet de sikkert om noen som har det.
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Hei, jeg har gått på yoga som passer for gravide, og syns det er veldig bra. Det er i Kristiansand, på Spandabel på Hotel Norge. Kurset er snart slutt, men det kan jo være det blir flere kurs, yogalæreren Wencke anbefales! I tillegg gjør jeg yoga med en cd fra Yogaskolen i Oslo, den kan bestilles på nettet: http://www.yogaskolen.org/norsk/butikk/index.html#CD Syns den er bra, men tror du bør ha litt erfaring med yoga fra før for best utbytte.
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Eg heng meg på at gravidyoga er bra, men føler ikkje at det er så mykje trening. Er ikkje så mange av poseringane (eller kva det heiter) som ein må halde lenge som er "tunge" for musklane, så for min del er det mest avslapping og pusting. Men det fins jo andre typar trening for gravide, kanskje du kan spørje på helsestasjonen din om det er tilbod i nærleiken? Eg går på vanleg aerobic framleis og det funkar fint for meg, men dei har ofte eigne parti for gravide - med øvingar som er retta mot musklar i kroppen ein får bruk for under og etter fødsel. Har i alle fall trua på at det er kjempebra å trene i svangerskapet!
silkeføre Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Stort sett enig med forrige innlegg, men synes jeg får strukket og tøyd kroppen godt! Det er i allefall noe jeg har behov for! Å å ha litt kjennskap til hvordan puste, er noe (jeg har hørt) vi kommer til å få god bruk for under fødselen. En av mine venninner mente at pusten var den beste smertelindring!
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2007 Kjempetips, greit å vite om et sted de har holdt yoga-kurs da.... litt lettere å dra dit og forhøre seg da. Jeg ser du anbefaler wencke, jeg kjenner til ei som heter det samme til fornavn som drev med en form for yoga før..... et engelsk etternavn kan det stemme? Jeg har gjort yoga før også så takk for tipset om cd, kanskje det er lettere å prøve med den først.... selv om det hadde vært greit å gå på et kurs ute også, det er altid litt lettere å bli dratt med også ;-) Takk for tips i alle fall. :-)
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg er enig i at det kanskje ikke er det beste treningsalternativet selv om jeg tror at alt hjelper litt til.... også tror jeg ikke jeg har så mye ekstra krefter til trening utenom mine gåturer og andre gjøremål i løpet av dagen. Jeg tror dette er ypperlig for å lære litt om pusteøvelser og kanskje ta en pust i bakken også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå