Gjest Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Her er vår kveld: Vi steller/bader og tar på pysj og får tran. Så blir det pupp, og han sovner som regel ved puppen. Legger han i senga, og han våkner som regel i det jeg legger han ned, eller fem minutt etterpå. Pupper i vår seng, og han sovner der. Ligger og sover, før han evt, våkner noen ganger og må ha pupp. Flytter han over i vår seng når han har sovnet godt. I kveld våknet han etter en halvtime i vår seng. HAr fortsatt ikke sovna. Pappaen prøver å få han til å sovne nå. Om vi lar han ligge alene i sengen, fekter han med armene, og tydelig kaver seg opp. Hva er det jeg gjør feil? Hva skal vi gjøre? Vet han er liten ennå. 3 mnd nå. Men noe må vi vel ta tak i...
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Når han først sovner, så kan han sove til i 7-8 tiden, så jeg skal ikke klage. Hvordan hjelpe han å finne roen?
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Jeg hadde latt ham ligge å fekte med armene....men jeg er litt kynisk tror jeg:-) så lenge han ikke ligger å skriker lungene av seg så er det på tidene å la ham finne roen og søvnen selv. Husk babyer er nesten våken hver 45 min til time... og da er det viktig at man lar de finne tilbake til søvnen selv. Bare inn å styke på skinnet og evnt gi smukk om de våkner etter leggetid.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Ok takk:) må legge vekk bløthjertet mitt tror jeg:) hihi
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Jeg er bløthjertet, så jeg har "ofret" meg selv og kveldene mine for å la barna sovne ved puppen mens de var babyer. Da de ble gamle nok ble det en liten skrikekur, og nå sover de fint begge to. Det er en slitsom periode, men babyer trenger den nærhet og trygghet de finner i mammaen sin.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Da sovna han omsider etter masse overtrøttskriking. Ved puppen selvfølgelig. Jeg og sambi blir jo helt gåen etter en slik kveld, Og absolutt ikke enige i hvordan vi skal gjøre ting framover, og hvorfor det ble slik i kveld. Det gjør jo hele situasjonen enda verre.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Har du ham i deres seng? eller har han vugge el.?
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Har dere prøvd å pakke han godt inn når dere legger ham? fikk det rådet, vi gjorde det med tulla når hun var nyfødt. Har sovet i egen seng fra dag 1. Men hun sovner aldri ved brystet....illskriker om hun ikke får sovne i egen seng.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Han her har aldri roa seg i vår seng heller. Kun de siste kveldene ved puppen. Har et pledd rundt han når vi legger han ned ja. I morgen blir det ikke å sovne ved puppen nei.
Meg, J & L Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 Hei! Jeg ville prøvd å få han til ikke å sovne ved brystet.. Prøv å pupp, så tar du han opp og lar han rape. Da vet du at bleia er rein, han er god og mett og har fått rapt. Når du legger han i sengen ville jeg pakket han "godt" inni et teppe. Du kan jo evt. prøve med en koseklut eller bamse eller noe. Det er noen som trenger å ha noe inntil kinnet sitt. Da vet du at alt er bra.. Har han uro? I så tilfelle setter du den på, så kan han kikke litt på den og forhåpentligvis sovne. Mulig du må være litt kynisk..hvis han griner..men hvis du ikke klarer å høre på, så setter du deg ved siden av sengen og stryker han litt på kinnet f.eks. Blir det helt krise må du heller ta han opp. Roe han ned, og så prøve igjen. Hvis du ligger en plass å sover, så våkner du en annen plass..Da får jo du helt sjokk sant?? Det er derfor det er viktig at han sover der han skal "være".. Du vet at aller helst vil de ligge hos mammaen sin hele tiden.. Men jo fortere du avvenner han det, jo bedre! Prøv å tenk om 6 mnd.. Da er han 9 mnd gammel, og vil bare sovne ved puppen/bli vugget/ eller sove med deg. Det er veldig slitsomt! Og da veier de ikke like lite heller... Ting tar tid... Lykke til!
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 Anbefaler følgende; Pick up, put down metoden. Sliiitsomt men de kommer fort inn i det... Konseptet er som følger; legg ham i egen seng, klar for natten. Hvorvidt du velger å være i rommet eller ikke velger du selv. Når/dersom har begynner å hyle tar du ham opp og roer og legger ned igjen, dyna over. Så er det bare å holde på, opp når han hyler og ned igjen når han er rolig. Dersom han begynner å gråte på vei ned i senga så legger du likevel ned og tar dyna over før du tar opp igjen. Dette har jeg ikke prøvd selv men 2nj som er her inne har brukt det på begge sine gutter med veldig godt resultat og dersom du lurer på noe, hør med henne:)
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #13 Skrevet 2. mars 2007 Tusen takk for svar:) Ikveld blir det ikkeå sovne ved brystet nei. Vi får se hvordan det går. Tror det som skjedde i går var at han ble fryktelig overtrøtt, og da var det gjort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå