Gå til innhold

Flere som har litt høyt overtrykk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jormor mente at overtrykket mitt var høyt så jeg må måle det igjen på mandag... hva ligger deres blodtrykk på???

er d farlig me høyt overtrykk siden jeg må tilbake så fort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 138 over 75 og det var greit. Hva har du da?

Skrevet

Med tanke på svangerskapsforgiftning er det undertrykket man skal være opps på. Hvis undertrykket overstiger 100 samt protein i urinen må man ta stilling til en forgiftning, men behandlingen er som oftest bare hvile.

Høyt overtrykk er veldig vanlig i svangerskap. Hvor høyt var det? Synes ikke du skal bekymre deg når hun ikke nevnte undertrykket, det er jo det som spiller en rolle i dette tilfelle.

Hadde du hatt så ekstremt høyt overtrykk hadde du merket det selv, selv om høyt blodtrykk ikke gir symptomer før det er ekstremt.

Lykke til!

Jeg har konstant høy hvilepuls jeg! Så vi har alle noe.. hehe

Husk at du har mer blodvolum nå som du er gravid, det medfører at hjerte må pumpe litt ekstra.

Skrevet

Første gang jeg var til legen var jeg VELDIG nervøs (jeg vet ikke hvorfor, var det bare). Siden nervøsitet påvirker blodtrykket, så lå mitt på 140/90. Legen sa at det var fint nok. JEG syntes det var høyt. Neste gang jeg var hos legen var det bare 125/75. Jeg var stadig ikke fornøyd, men jeg var i det minste ikke så.. nervøs for noe den gangen, men jeg er utrygg ved legen min.

Jordmora mi syntees også at 140/90 var høyt, men da hun målte - var det 120/70, og det er jo helt fint.

Svigerfaren min hadde høyt blodtrykk, men det viste seg, at han stort sett bare var nervøs da det ble målt - for da han fikk det målt i løpet av et døgn, var det helt fint.

Så, slike ting kan spille veldig inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...