Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Ungen er 15 mnd, og vi får så mange himle-med-øya-blikk når vi sier at vi ikke gir det ennå....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Vi gjør heller ikke det, han er et år nå.... Så kanskje ikke så rart ennå. Men vet at fler i den eldre generasjonen reagere på det.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Næi vettu hva. Så små barn har ABSOLUTT ingen behov for de sukkerdrikkene. Sønnen min får drikke vann og melk! (er bare et år da) Men han kommer IKKE til å få verken brus eller saft før han blir så stor at han kan spørre om å få.. og tilogmed da kommer jeg som min søster til å vanne ut brusen! Dette er kun for de som er for svake til å holde igjen og liker hypre barn! Så kommer det alltid noen å sier.. det finnes jo sukkerfri brus og saft.. men vet du det er faktisk flust med skadelige søtstoffer i slikt, og det er ti ganger verre enn vanlig brus og saft. Næi stå på ditt du!! Det skal jeg !!!!! ( søtsaker og kaker har han heller aldri fått. Skal få når han kan spørre om det! Inntil da er han kjempefornøyd med frukt og grønt!)
Twig Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Gir ikke jenta mi det jeg heller. ho er 18 mnd om 3 dager.. Ho får kuli en gang i mellom, men det er ikke hele boksen.. kun om vi er på handletur
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, nå ble jeg litt letta. Trodde det var BARE meg som var streng, for det er sånn jeg har følt det. Jeg har hele tiden hold på mitt, men har fått endel unødvenige, uhyggelige blikk og kommentarer fra svigerfamilien. Min familie er av samme oppfatning som meg, og ingen reagerer... godt vi er forskjellige. hi
Gjest mphs Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Jenta vår får bare vann og melk til drikke. Hun er 17 1/2 mnd.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Da er visst jeg den eneste "svake" her jeg da... Sønnen min får en liten kopp brus på lørdager (den er ikke utvannet) og han får saft en skjelden gang... Gir heller eplejuice... Dårlig mor jeg da, som unner sønnen min "det lille ekstra" av og til... Han maser aldri om brus når han ser flaska, men gir tydelig tegn på at DET skulle han gjerne hatt i koppen sin! hehe... Han blir ikke spesielt hyper av det og han er slank og fin, så her finnes ingen dårlig samvittighet, nei! ;-) Han er snart 20 mnd...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Gutten vår er snart 14 måneder, og drikker i grunnen bare vann og melk enda, siden han er veldig glad i begge deler (og drakk en del sviskejuice da han var mindre). Onkelen hans insisterte på å gi ham brus en gang, det var ingen suksess (noe av det vondeste han hadde smakt visst ;-) ), og han har fått smake sukkerfri saft en gang i barnehagen, uten at det hadde slått an heller, ville heller ha vann. Så vi kommer nok neppe til å introdusere ham for noen sukkerholdige drikker før han blir såpass gammel at han selv viser interesse for det. Kan jo være han aldri kommer til å like det. Jeg nærmer meg 30, og har fortsatt ikke "lært" meg å være glad i brus ;-) (Men liker søte saker ellers da :-) )
Twig Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Ja for det er så ofte vi er og handler klær.. Liiitt sukker har ho ærlig talt ikke vondt av.. det er det eneste ho får og av noe særlig sukker
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #11 Skrevet 1. mars 2007 Noen som himler med øynene av det? Jøss, hadde heller himla med øynene når jeg så noen gjorde det. Synes det er for små til sånt jeg. Jenta mi har aldri smakt saft og brus smakte hun på ettårsdagen. Er langt ifra hysterisk med slike ting, men til daglig går det an å styre unna ting som er usunne spør du meg. Fireåringen får da heller ikke saft eller brus sånn uten videre. Vann, farris, juice og melk holder i massevis.
-Petrine- Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 Vi gir ikke saft og brus til vår jente på 20 måneder. Hun har fått blåbærsaft når hun har hatt diare, ellers drikker hun vann. Brus aner hun ikke hva er. Er sikkert lettere å holde de små helt unna disse tingenen når de ikke har storesøsken.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 2. mars 2007 #13 Skrevet 2. mars 2007 Vi har ikke gitt ham det, han er litt over ett år....
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #14 Skrevet 2. mars 2007 helt enig med deg jeg, gutten min er bare 1 år, men har ingen planer om å gi hjan hverken saft eller brus på lenge. Han er glad i vann, og det er jeg sjeleglad for Det blir fort nok mer enn nok søtsaker når de blir større. Vi hadde en lørdagsregel da vi var små; en liten skål snop, litt pottis og et glass brus på lørdagskvelden til barnetv/smørøyet. Den regel er helt super, og kommer til å bli innført her når tiden er inne.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #15 Skrevet 2. mars 2007 Min gutt har smakt det meste,12 mnd Han har 3 storebrødre som alle har klart å lure i han litt av hvert når jeg ikke har sett det. Han har slurpet i seg brus og saft, men det er i små mengder,- han spytter det meste bare ut. Ellers får han ikke det til vanlig.
vanillaface Skrevet 2. mars 2007 #16 Skrevet 2. mars 2007 Snuppa er 16 mnd og hun har 4 eldre søsken. De vil gjerne gi henne alt mulig så hun får smake av de. Men selv de får bare godteri og brus på lørdager, så det er en gang i uken at hun får smake. Ellers drikker hun vann (liker ikke melk) og utvannet appelsinjuice uten tilsatt sukker til frokost. Men jeg kunne aldri ha gitt henne brus i koppen eller godis i hånda, der er jeg streng! Men det er jeg med alle ungene, jeg sier fra til foreldrene til vennene at de ikke får spise godterier i ukedagene. Jeg plerier å bake vafler eller boller på søndager. Da får mindstejenta også. Jeg bruker da splenda som søtning og lager vaflene med havregryn i stedet for hvetemel og boller med havregryn og sammalt mel. Jeg lager syltetøy av frosne jordbær som jeg blender med splenda. nammmnamm sier snuppa Men jeg bli ikke hysterisk om en godhjerta bestemor eller tante stikker en kjærlighet i munnen hennes, det er ikke vondt ment!
Monstermamma Skrevet 2. mars 2007 #17 Skrevet 2. mars 2007 Lillefrøken får brus på lørdager, sammen med resten av familien, det er snakk om ett lite glass. Hun får også lørdagssnop sammen med storesøster til barne-tv. Saft har vi aldri hatt i huset da ingen av oss voksne drikker det.
værærli.no Skrevet 2. mars 2007 #18 Skrevet 2. mars 2007 nei, hun får smake på saft, dersom vi vi drikker det, men hun er så vant med vann, heldigvis, at hun selv foretrekker det. hun er ikke så glad i saft nei. Men er vi på kafê får hun en sånn juice i kartong med sugerør og jeg koser meg med latte eller mocha...
alvefrøken Skrevet 2. mars 2007 #19 Skrevet 2. mars 2007 vi gjør heller ikke det. Synes det er veldig unødvendig
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 2. mars 2007 #20 Skrevet 2. mars 2007 Her er snuppa 14 mnd og får heller ikke. Bare vann og melk. Men er man som reagerer på at hun ikke får ja.
*Magic* Skrevet 2. mars 2007 #21 Skrevet 2. mars 2007 Gutten våre er 14 mnd., og drikker kun melk og vann:)
winneboo Skrevet 2. mars 2007 #22 Skrevet 2. mars 2007 Nei jeg gir ikke jenta mi på 17mnd saft og brus, men pappaens familie gjør det når hun er der hver lørdag så hun får det i seg uansett..bahhhh
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #23 Skrevet 2. mars 2007 nei jenta mi på 1 år får ikke noe annet enn vann å drikke. åsså avkokt eplevann når jeg lager eplemos. hun får heller ikke noe kaker eller annet godter og søt. syns det er tull å venne små babyer til slikt!! ikke snakk om å une de noe, de vet ikke hva de går glipp av! Jenta mi er strålende fornøyd når hun får brød med leverpostei..
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 2. mars 2007 #24 Skrevet 2. mars 2007 Nei isack får ikke saft eller brus. Han elsker vann, og drikker utrolig masse av det.
glad_jenta Skrevet 2. mars 2007 #25 Skrevet 2. mars 2007 han har fått smakt saft,men er ikke mange dråpene... mest for at d var det eneste de hadde å tilby der å da... men jeg gir ikke brus!! pappan sier han har fått smakt det,men da blir jeg sur ja!!! syre å sukker tilgangs!! Nei man bestemmer da vel selv over sin egen unge!! støtter deg der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå