Gå til innhold

ang soving og vekking om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en på 5 uker som har våknet hver 3 time om natta for å spise. i natt vekte jeg etter 4 timer 2 ganger pga melkespreng.

vekker dere barnet eller pumper dere om natta. kan jeg miste melka om jeg slutter å amme om natta?

ønsker å amme i minimum 1år.

noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister ikke melka om du slutter å amme om natta. Nyt hver time med søvn du får om natta, du :)

Hvis du får sånn melkespreng at du kjenner du bare _må_ kvitte deg med noe melk, kan du heller pumpe deg litt i stedet for å vekke barnet. Så slipper du måtte bruke tid på å få h*n til å sovne igjen.

Lykke til videre med nattesøvnen og ammingen :)

Skrevet

ok, tusen takk for tips, da skal jeg pumpe meg istedfor pga ellers får jeg brystbetennelse

Skrevet

Noen grunn til at du sier du får brystbetennelse i så fall?

Jeg har ganske stor melkeproduksjon, men jeg trenger ikke å amme eller pumpe meg om natta likevel... og det går fint her. Bare lekker, men det overlever jeg.

Skrevet

har hatt 2 brystbetennser, med ildrøde pupper og 40 feber begge gangene pga barnet ikke våknet til mat, har hatt vonde kuler flere ganger men at jeg har fått massert de opp og pumpet/ latt barnet tømt etter pumping. masse melk her også, så jeg har elektrisk pumpe. lekker jeg og men mest når jeg ammer(den motsatte side) fikk beskjed av helsesøster om å pumpe når jeg får spreng for å unngå dette.

har små pupper , masse melk, er ikke sikker på om det har sammenheng.

Skrevet

Størrelsen på puppene og melkemengden har nok ingen sammenheng :)

Ok, høres ut som det er lurt å bli kvitt litt melk da.. Ha heller på vekkerklokka på et passende tidspunkt, i tilfelle barnet sover natta gjennom. Så kan det jo være lurt å tømme deg rett før du legger deg også, så slipper du å få spreng så fort.

Lykke til igjen :) Og sov godt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...