Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Jeg begynte å gi lillegutt grøt i begynnelsen av denne uka. Ga han bare litt smaksprøve den første dagen, økte på litt andre dagen osv. Hvor lang tid tar det før han kan få en hel porsjon? Hvor mye gir dere etter en uke? Hvor lang tid trenger de som regel for å venne seg til fast føde? Kan de få forstoppelse? Beklager..mange spm her, men føler meg ganske usikker på dette.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Jeg gjorde det sånn at jeg tok anbefalt mengde melk (1 dl?) og blanda inn først 5 gram (1 ts) og økte med 1 gram pr dag han spiste uten problemer til vi hadde full posjon. (han bestemte selv hvor mye eller lite han ville ha)Når han får andre typer grøt nå gir jeg vanlig blanding med en gang. De kan få hard mage av risgrøt (kanskje litt problemer fra andre typer grøt også?) men det fikser du ved å gå frukt eller grønnsak også. (gjerne etter noen få dager med tynn grøt så du ikke gir alt nytt på en gang)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Gir dere morsmelk først, deretter grøt? Eller er det vanlig å dele opp, først litt "pupp" så litt grøt, for så og gi litt "pupp" igjen? Jeg startet med å gi grøt etter at jeg hadde amma på dagen. Men idag prøvde jeg å gi grøt på kvelden istedetfor, da ville han ikke ha noe særlig. Kanskje han ble for mett etter amminga, eller for trøtt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå