Gå til innhold

Gode råd mot neglbiting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er et utenomtema, men hadde blitt glad for råd. Har bitt negler hele livet. Vil gjerne slutte, men hvordan? Go`negl fungerte desverre ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fil "hjørnene" på neglen!

Da er det ikke så lett å få tak med tennene.

Fil selv om det ikke ser ut til å være noe,men bare sånn at hjørnene blir runde.

Det funka for meg i hvert fall.

Lykke til!

Skrevet

Takk. Kan jo alltids forsøke.

Flere?

Skrevet

Det eneste som har hjulpet for min del, har vært å jobbe hardt for å holde dem fine! Da er det liksom ikke så fort gjort å bite på dem, siden man har puslet så mye med dem.

Hadde også bitt hele livet, fram til i forfjor tror jeg det var.

Først satte jeg på sånne falske negler, du får ganske fine med etterligning av fransk manikyr på feks H&M.

Hadde dem på så lenge at de ekte neglene fikk vokst fram litt, kan hende du må ha på falske to ganger hvis dine ekte er veldig korte.

Når jeg tok av de falske, passet jeg på å file hver gang det kom en frynse, det er jo de som er de beste å bite på;-) Filte og filte, og dytta ned neglebånd, tok på blank lakk (ser pent ut og er ikke så godt å bite på).

Siden jeg ble så fornøyd med å endelig ha fått ordentlige negler, ble det til at de fikk være i fred!

Skrevet

Takk for svar.

Bare lurer på om det er litt upraktisk med løsnegler, når man steller et lite barn flere ganger om dagen? Det er kanskje bare en vanesak.

Får se på H&M da!

Skrevet

Såvidt jeg husker, kjøpte jeg lim i tillegg for å feste dem ekstra godt, siden jobben innebar mye oppvask. Lange negler og stelling av barn er absolutt en vanesak, og er null problem når du blir vant til det.

Du kan jo ha dem så korte du vil egentlig, de trenger jo ikke være så lange som de er når du kjøper dem. Så kan du jo ha gradvis lengre etterhvert som du venner deg til det;-)

Skrevet

Her funka heller ikke go'negl.

Men det jeg gjorde, var å begynne å stelle neglene... Brukte neglforsterker, filte dem sånn at de fikk fin form, og brukte litt blank neglelakk innimellom. Det gjorde at jeg til slutt klarte å slutte. For meg var det litt mer stas å få finere negler, som jeg gjerne ville vise fram, og da klarte jeg la være å bite dem.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...