Bocajena Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Dere som gikk gjennom en noe slitsom periode da babyen deres sov kun 20 min ol. om gangen på dagen.......når begynnte dette å endre seg? Hva endret det seg til (eks. fra 20 min til 1.5 timer i strekk)? Hadde det noe med introduksjon av fast føde å gjore? Måtte dere trene på at barnet skulle sove lengre? Min sønn har holdt på med de korte duppene sine en stund nå og de fleste jeg snakker med sier at det endrer seg etterhvert og at han da vil sove ferre ganger men mer av gangen.......jeg lurer bare på når. Han er 5 måneder neste uke.
emil070706*kom*140706 Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 mmm kansje du skal begynne med ett grøtmåltid , hvis du ikke har gjort det.. men jeg husker at den tiden var slitsom sånn, men det gikk over av seg selv. jeg trente han på at våken i 1 1/2 til 2 timer så sove enten han ville eller ikke , det vente han seg fort til .. ofte har barn vanskelig for og såve eller de våkner ofte . det er ett ord tak som sier " søvn avler søvn" det funka for oss i hvertfall.
18.juli/29juli Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 fra 3-4 mnd endret det seg her. Nå når hun er blitt 7mnd så sover hun 3-4 lura. 2 av dem på 1-2 timer. så blir 3-4 timer!. har vært små lurer før på tilsammen 2 timer. Trur ikke det har noe med mat å gjøre. for vi beg. med grøt 4+! Trur bare at når de e så små så e det bare sånn for enkelte:( men det endrer seg:) trudde jo aldri det skulle gjøre det! fikk jo ikke gjordt mye på 20-30 min! mitt tips...som jeg beg. med var å vugge vogna da hun voknet etter 20-30 min. som oftest funket det,men noen ganger ikke. verd et forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå