Gå til innhold

Hjelp.... Åreknuter!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig begynt å få det, har noen noe gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!!

jeg har hørt at det hjelper å stimulere området med smøring elr massasje,og ikke sitte med beina i kryss for det strammer for blodsirkulasjonen...beg å få anntydning til det jeg også...er i uke 24,hvor langt er du?

Skrevet

Jeg er i uke 23. Fikk litt forrige gang, men syntes ikke det var så ille. Nå begynner det å bli godt synlig ved siden av det ene kneet. Takk for tipset, skal prøve det.

Skrevet

Det er ellers lurt å prøve å sitte med beina høyt, så mye som mulig, for å lette den venøse blodsirkulasjonen ( åreknuter forekommer kun i vener ), og du kan bruke støttestrømper, de "klemmer" årene litt sammen, slik at veneklaffene fungerer bedre og derfor klarer å unngå de "kulene" du ser som kalles åreknuter.

Knutene forekommer når trykket inni årene forhøyes slik at veneklaffene, som skal sørge for at blodet kun går en vei, blir "dratt" ifra hverandre og blir derfor stående og blafre uten resultat. Du vil da får områder i venene ( årene ) som buler litt ut fordi veggene ved klaffene gir litt etter og utvides. Litt av poenget da er å få klaffene samlet igjen

( f.eks. med støttestrømper ), samt å lette trykket inni årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...