julaugmamma Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Har babycomp, og den "sier" gutt før EL. Gutt og jente (ihvertfall) dagen før og jente på EL og dagene etter. De fleste her inne sier motsatt. Er det noen som vet noe eksakt statestikk på dette?
*RutIetutt* Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Vet ikke noe om statestikk - men vi hadde sex på gutt/jente dagen og jentedagen og venter jente:o) Men det er vel veldig tilfeldig tror jeg...la det ikke opp etter kjønn da vi prøvde for å si det sånn...det bare ble sånn.
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Alt er velegentlig grunnlagt på statistikk, derfor er det jo bare mer eller mindre sjans for det ene eller det andre. Det er jo levetiden til spermiene det bygger på ?
Teddien Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Det har ikke noe med statistikk å gjøre. X kromosom-sædceller (jenter) lever lengre enn Y kromosom-sædceller (gutter). Y kromosom-sædceller svømmer fortere enn X kromosom-sædceller.
julaugmamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 Når jeg skrev eksakt statestikk, mente jeg at det ikke skulle være basert på synsing og myter, men mer "håndfast" om dere skjønner. Vet dette med X og Y-kromosom, så derfor jeg spør, siden det virker som om mange er av motsatt oppfatning enn det babycomp-firmaet opererer med...
shr&e&lillesusanne Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Hei! Sendte en mail til Babycomp i sommer og spurte om akkurat dette med at "jentecellene" lever lengre og sånn. Fikk til svar at de også måtte være sterke nok til å trenge inn i egget... Har lurt litt selv, så mange her virker så sikre på at har man sex 3-4 dager før, så blir det jente, og på EL så blir det gutt. Ingenting er vel sikkert, tror jeg. Hvis noen hadde funnet en bombesikker metode, hadde den blitt brukt for lenge siden i dyreavl =)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Jeg visste ikke noe om disse teoriene med kjoenn foer etter at jeg hadde blitt gravid og begynt aa ferdes her. Som jeg nevnte i en annen traad vet vi at babyen vaar ble til 4 dager foer EL...hadde ikke sex i de neste 10 dagene. Da foerste ultralyd i uke 14 indikerte jente ganske tydelig, tenkte jeg at denne teorien ogsaa stoettet dette. Men gutt blir det! :-) Men at babycomp sier gutt foer EL er jo interessant. Tar folk her inne feil tro? Jeg skulle ogsaa gjerne vite hva dette er basert i--har det vaert noen forskning paa det eller er det bare "synsing?"
julaugmamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2007 Selv kjenner jeg bare to som har brukt babycomp, og de har fått det som babycompen viser. (en gutt og en jente). På meg selv sier den jente, men jeg har ikke vært på ordinær UL , så jeg vet ikke hva jeg venter... Blir spennende å se..
shr&e&lillesusanne Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Jeg kjøpte min brukt, og hun jeg kjøpte den av hadde fått det den viste (en gutt). Selv vet jeg ikke, hadde s på gutt/jente og jente. På UL var det ikke mulig å se, sammenknepne bein. Har jente fra før, er meeget nysgjerrig, men litt usikker på å ta mange UL... Når har du UL?
julaugmamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2007 Har UL i slutten av mnd (30mars, tror jeg). Har ikke helt tatt avgjørelsen ennå, men tror jeg vil vite kjønnet, om vi kan.... Du hadde på både gutt/jente og jente skriver du, viser den begge kjønn da? Vi hadde bare på "jente-dag" så det er nok derfor den viser jente...
*RutIetutt* Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 Samme som meg det s.he.r - vi venter jente:o)
shr&e&lillesusanne Skrevet 2. mars 2007 #13 Skrevet 2. mars 2007 Jess. Min babycomp viser guttedag, gutt/jente(Altså 50/50) og jentedag. Spennende med UL, hvis dere bestemmer dere for å vite får vi håpe at nurket deres ikke er like "sjenert" da =)
shr&e&lillesusanne Skrevet 2. mars 2007 #14 Skrevet 2. mars 2007 Hurra! Flere som har prøvd babycomp! =))
julaugmamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2007 Jeg lurte på hva den viser nå, etter at den registrerte at du er gravid, visr den begge kjønnene eller bare jenta?. Siden vi hadde oss bare på jentedag, så viser den jente...
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #16 Skrevet 2. mars 2007 Vel med de to første hadde vi sex hele tiden rundt eggløsning, både før, under og etter. Denne gangen hadde vi bare sex frem til 2 dager før eggløsning. Alt har resultert i gutter :-)
shr&e&lillesusanne Skrevet 2. mars 2007 #17 Skrevet 2. mars 2007 Heh...må innrømme at jeg ikke fikk registrert helt riktig - så det står ikkeno, tror jeg. Lenge siden jeg sjekket. Compen går etter siste registrerte saml, mener jeg.
shr&e&lillesusanne Skrevet 2. mars 2007 #18 Skrevet 2. mars 2007 Som tidligere sagt, tror ikke dette med EL er avgjørende alene.. Finnes nok ingen sikker oppskrift, nei =)
julaugmamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 2. mars 2007 Ut i fra det du skriver, kan det nesten virke som om Babycomps "teori" kan ha noe for seg. Men når det gjelder slike ting, som har med naturen å gjøre, er det vel aldri en regel uten unntak :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå