Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 hva menes med det? Betyr det at de skal klare å sette seg opp selv fra å ligge på magen og rygg? Lillegutt setter seg opp selv hvis han ligger halvveis bakover i fanget mitt. Han sitter stødig en liten stund hvis jeg setter han opp på gulvet også. Han er 6 mnd. Det sies jo at man ikke skal sette de opp. Noen som vet?
moo Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Jeg har alltid tolket "å sette seg opp selv" som at babyen kommer seg opp i sittende fra liggende - og alle andre stillinger.
Livmor Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Tror det menes at de skal kunne sette seg opp fra liggende stilling (flatt). Ofte forutsetter det at babyen kommer seg opp på alle fire først. Vår gutt stilte seg ikke opp på alle fire før han var ett år, så vi begynte å sette han opp selv fra han var 8 mnd (selvfølgelig korte perioder i begynnelsen). Blir litt tungvindt at ettåringen ikke kan sitte oppreist:-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 men hva gjør dere? Setter dere aldri babyen i fanget heller? HI
Livmor Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Selvfølgelig satt han i fanget vårt, men det blir med støtte (vi holdt han jo sånn at han ikke falt helt sammen). Når jeg tenker på sitte selv tenker jeg på at de sitter på gulvet uten noen form for støtte i ryggen, rundt livet, under armene o.l.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Ja, det er jo egentlig det jeg alltid har tenkt jeg også. Ble bare litt usikker, og tenkte at det var kjekt å høre hvordan andre gjør det. Enkelte personer i familien synes det er veldig gøy å la han sitte uten støtte, og jeg liker det ikke. Sier ifra, men blir ikke hørt! Blir så irritert. Det var jo helt greit før, får jeg høre da...terg!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 men det kan jo ikke være så lett for de "eldre" heller da, før var det ingen som sa noe på å sette dem opp tidlig, så tenker seg derfor ikke om hvis de prøver på det nå! De unnskylder seg jo alltid når man sier ifra..gjør dem ikke? jeg mener også at de setter seg opp selv dår de kommer seg opp selv fra flatt gulv til sittende stilling... uansett hvordan de gjør det! Min reiuste seg og gikk rundt bordene minst en mnd før han satte seg opp selv..men satte seg jo ned etter å ha reist seg..så jeg regnet det som ok å la han sitte!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 ...ingen unskyldning å få her nei. Det er nesten som om hun ikke tror meg. Neste gang skal jeg ta med bevis...tåpelig, for det burde ikke være nødvendig men. Hvis hun ikke respekterer det jeg sier så får jeg heller slutte å komme på besøk. Nå var det nesten så jeg ble usikker på om jeg faktisk hadde rett til og med. Tenkte jeg kansje overdrev..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 mener du det?? så respektløst!!! Da hadde jeg blitt temmelig irritert ja!! Her spurte svigermor om hun kunne la han sitte litt da de lekte på gulvet da han var 7,5 mnd..jeg bare lo litt mens hun så på meg, og da hun snudde seg så sto poden over lekekassa:o) hun hadde vært hos oss en uke før og han "kunne ingenting", så ting skjedde temmelig fort her i gården ja ) poenget var ihvertfall at her i familien så ble det spurt til og med da han var 7,5 mnd...ville ha satt foten ned å krevd litt respekt jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå