Bægge dætern Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 er det sånn at ei tann vokser i rykk og napp? snuppelullen kan våkne helt fin, bli illrød på kinnet frem til 8-tiden, ikke spise grøt. sove og være helt fin og spise masse lunsj, sove og ha det vondt igjen til kvelden så hun ikke spiser kveldsmaten sin...jeg syns det virker som tenner, men allt snørret som vanligvis følger tenner kan jo være forkjølelse også...... syns jo det er logisk at det går i rykk og napp med ei tann også, hmm ser ingen ting i munnen......ikke at hun har latt meg se så godt heller da..... noen som vet hvordan det fungerer?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Det kan nok høres ut som om det er noe på gang, men det kan jo også ta laaaang tid fra symptomene starter til det faktisk dukker opp et lite riskorn:) Her brukte vi veldig lang tid på det første riset...........siklet i mange mange uker, rød i kinnene, litt snørrete til og fra, etterhvert ble det kuler i munnen. Så kom det første, og så det andre noen uker etterpå. Da var hun veldig rød i kinnene, litt feber og sutrete. De seks neste kom noen mnd senere, da merket vi ingenting! I løpet av en uke hadde hun seks nye tenner oppe:-)
Karomamma Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Hos oss merket vi bare de første to oppe og de første to nede. Hun hadde ikke feber, men litt annerledes avføring når det var noe på gang. Synes å huske at det gikk ganske kjapt fra vi så tanna til den var helt ute. Resten av tennene kom som perler på en snor uten at noe spesielt skjedde, nå mangler bare hjørnetennene (21 mnd).
Bægge dætern Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2007 takker : ) det er nok flere tenner som vil ut, hun er året og har seks tenner fra før, men de har vært så tydelige, nå virker det som smertene kommer og går uten at noe synes. fint å slippe å bekymre seg unødig. det blir litt tøffere dager og nettene blir og urolige med nattpupp og greier..... og nå begynner dagbarn nr to så da skulle jeg jo ideellt sett hatt armene ledige til en ny og litt usikker krabat, men snuppelullen er trygg og rolig så det går nok bra å dele fang tenker jeg.... nå ligger de alle og sover mens jeg får en hvil før nye bleier og lunsj. jeg er heldig som kan være her med snuppa : ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå