Mona2 Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Er du her? Hvor bor du i New York? Jeg var au pair i New York for 7 år siden og har vært der flere ganger siden... Du kan gjerne kalle meg en New York Junkie:) Elsker rett og slett den byen! Blir bare litt nysgjerrig, da vet du!
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Dyttar litt for deg, du kan legge ut tråden på 2 trimester også viss du ikkje har gjort det, ho er mykje der inne
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Jaa! Hallo, eg trudde eg var på skravle.. Sorry, teflonhjerne her altså, men i alle fall får du dytta tråden din litt *heh*
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Takk, Tosofo. Vi bor rett utenfor NYC--i Mt. Vernon, ca 2 miles nord for the Bronx. Jeg studerer paa et av universitetene i Manhattan. Kommer til Norge i juni, og kommer til aa vaere der et aar. Hvor bodde du?
Mona2 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 Hei, Jeg bodde først i Greenwich, Connecticut, men den familien flyttet etter 1/2 år, og da byttet jeg vertsfamilie. Da bodde jeg i Greenwich village. ( Bodde rett ved NYU). Syntes NY er en så fantastisk by, og jeg trivdes så utrolig godt der. Mannen min og jeg vard er sist for to år siden, men nå merker jeg at jeg har lyst å komme tilbake igjen.... men med en gutt på 16 mnd og en til på vei, vil det nok ta litt tid før vi reiser dit igjen, dessvrre..... Jeg vurderte lenge å studere i NY etter at jeg kom hjem, men det ble isteden Oslo på meg. Er du gift med en amerikansk mann? Er nok fint å føde hjemme i Norge og ha det første året her. Er kanskje litt mer tilrettelagt her? Du får nyte Manhattan litt for meg også, da:)
minni09 Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Hei!! Jeg var også Au Pair i Connecticut, Ridgefield. Jeg og en norsk Au-pair venninne som bodde i Danbury dro til New Your nesten hver helg. Men du, NEW YORK MOM. jeg skal en tur til LA i april, da er jeg 5 mnd på vei. Har du noen gode shopping råd... noen fine gravide klær (kan begynne å tenke sommer da), og gøye barnebutikker. husker bare toys`r us og kids``r us, disney store, warnerbros... andre?? gleder meg!!!!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Takk for dyttingen. :-) Ja, jeg er gift med en amerikaner saa vi kommer nok til aa bo her borte paa langsikt. Som sagt kommer vi til Norge til sommeren--mannen min skal drive med forskning det aaret og det kan han like gjerne gjoere i Norge. Pluss at jeg har noen betingelser jeg maa fullfoere ovenfor et stipend jeg har mottatt. Det er nok mye bedre tilrettelagt i Norge ja mht permisjon og slikt. Jeg kommer til aa faa foedselsstipend fra Laanekassen saa det hjelper godt, selv om det ikke er like mye som jeg hadde faatt hvis jeg hadde jobbet. Det blir ogsaa hyggelig for familien aa bli kjent med lillegutt. :-) Ang. shopping--jeg vet ikke om de har "Destination Maternity" i LA, men det har de i hvertfall i New York. Det er en stor butikk som er sammensatt av 3 forskjellige gravid-butikker (Mimi Maternity, Motherhood Maternity og A Pea in the Pod.) samt gravid-spa og treningssenter for gravide. Det har for tiden blitt min favoritt-butikk. Bare vaer obs paa at det er veldig forskjellige prisklasser paa klaerne, og at klaerene det er salg paa ofte er bakerst i butikken. Veldig grei butikk for gravide--godt tilrettelagt med gratis drikke (juice og vann), komfertable sitteplasser og gode do-muligheter. Med andre ord, en droem for gravide. :-) Hvis ikke de har den store butikken i LA, kan du se etter de tre butikk-kjedene jeg nevnte. De finnes bla ofte paa kjoepesentere. Hvis du vil ha billige gravid og amme-bher, saa fikk jeg noen gode paa Target. De kostet vel en 12-13 dollar stk. Ellers har disse billigbutikkene som Target, K-Mart, Wal-Mart osv. ogsaa gravid-klaer men kvaliteten er saadan. For babytoey og utstyr derimot er de ikke dumme. Saa er det butikker som du finner paa et typisk kjoepesenter--litt dyrere enn billigbutikkene jeg nevnte naa, men god kvalitet: Baby Gap (My favorite!), Gymboree, og flere som jeg ikke kommer paa akkurat naa. Andre som er/har vaert i USA kan kanskje komme med flere forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå