Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Nå har snuppa her skreket i ett par timer pga vondt i magen og jeg husker at sukkervann hjalp bittelitt på førstemann, men husker ikke hvor mye sukker vi blandet med vannet... Noen som vet? Har prøvd både malt ekstrakt og amme-te (fenikkel-te) i kveld, men foreløpig ingen respons... Vet man kan bruke Miniform også, men det har vi ikke her hjemme. Takk for hjelpen!
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Minifom har ekspertene nylig funnet ut at er farlig.. (husker ikke hvordan) 1dl vann og 1 ts sukker Malt kan også gi magesmerter så om hun har mye problemer burde du prøve å kutte det ut. Evt bruke laktulose ved behov..
Duddlidu Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at malt faktisk kan gjøre luftsmerter verre. Det brukes hovedsaklig bare dersom babyen har forstoppelse. Vi bruker å koke opp 1 dl vann, og ha oppi 1 ss (innimellom 1,5ss) sukker. Da blir den ganske så søt, men han får også bare 2mm av gangen. (lurt med små engangsprøyter hvis man har det). Dette funker veldig bra hos oss. Denne blandingen sto i ei brosjyre fra apoteket, ikke noe jeg bare finner på.
Duddlidu Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Hmm, de har vel igrunn ikke funnet ut at det er farlig, men grønn hverdag har bedt myndighetene sjekke den ut. Den er muligens uheldig å bruke på småbarn. Men jeg ville ikke tatt den i bruk når den er under sjekking altså.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2007 Da er vann kokt opp, sukker tilsatt, har så nedkjølt det til fin temperatur og administrert 2 ml til snuppa, så håper hun blir mer fornøyd snart. Takk for hjelpen!
Fødemaskinen Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Ang minifom og hvorfor det ikke er så bra: http://www.verdensbestepappa.no/artikkel4-miniform_hormonforstyrrende_midler.html Her virket ikke minifom i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå