Gå til innhold

huff influensa, hva bør jeg tenke på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 14 uker på vei. Idag fikk jeg vond hals, vonde ledd og jeg FRYSER. Hva kan man ta for å bli bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Tror jeg hadde vært forsiktig med å ta noe uten å høre med en lege først! Spis appelsiner og drikk varm melk med honning ;) Og blir du ikke bedre så gå til lege i morgen. Vi skal jo være litt forsiktig i forhold til feber. Den lille klarer jo ikke å regulere temperaturen der inne. God bedring!

Skrevet

Ta en paracet el pinex for feberen og kom deg til legen i morgen tidlig.

Hvis det er influensa skal du helst få medisin raskt.

Er nok lurt å få antibiotika raskt hvis det er en luftveisinfeksjon også.

Husk på å drikke masse, hold deg varm og ta det med ro.

Varm te med honning og sitron kan virke beroligende på halsen.

Hvis det går noen dager uten at du får i deg noe mat er ikke det så farlig, hverken for deg eller barnet. Prøv å drikke varm saft o.l. med sukker, suppe synes jeg også er godt for det river ikke sånn i halsen.

God bedring!

Skrevet

Hei.

Jeg har termin 2 sep. og har nettopp ligget ut i 1 uke med influensa, vond hals, feber i over 39, vondt i alle ledd, kasta opp, vondt i hodet, svimmel...

Du kan ta 1-2 paracet 3 ganger i døgnet.

Om du ikke spiser er ikke det så farlig, men prøv å få i deg så mye væske som mulig. Bland gjerne farris med eplemost, drikk lite men ofte, slik får du i deg sukker og salt...salt er jo viktig for å holde på væsken. Prøv å spise ritz, kan være det vil hjelpe for å holde bedre på det du har i magen om du sliter med oppkast også. Har du feber så ikke pakk deg inn i dyna, men ligg så avkledd som du orker. Baby'n klarer seg bra, prøv å ta vare på deg selv.

Er du bekymret så ta deg en tur til lege, men tviler på at han kan gjøre/si så mye annet.

Skulle du ikke få i deg væske og ha høy vedvarende feber som ikke går ned naturlig etter noen dager, så vil de nok legge deg inn til observasjon og med intravenøs pga fare for dehydrering.

God Bedring ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...