Gå til innhold

stille i magen i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 2 ukene har jeg daglig kjennt liv fra den lille der inne (er i uke 20) Men i dag har det vært helt stille hele dagen... Blir jo litt urolig! Er det vanlig med sånne "stilledager"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!

jeh hadde ringt til jm for å vere helt sikker siden du har kjent mye liv tidligere,det er vanlig at det kan vere rolige perioder iløpet av en dag men ikke hele dagen...

bedre å vere helt sikker så slipper du og vere så bekymret også...

lykke til....sikkert ikke noe farlig;)

Skrevet

Hei!

Æ å har en sånn "stille" dag i dag. Vet itj om d e vanli, men må nok si at æ e litt bekymra ja.....

Skrevet

Jeg hadde en stille dag i går,. Holdt hånda på den ene sida av livmora, og ga en skikkelig dytt fra andre sida. Fikk meg noen ordentlige kraft spark tilbake.

Et annet riks er å drikke isvann, det skaper litt lyd i tarmene for å vekke vesle nurket. Det kan jo hende det sover.

Skrevet

å drikk solbær saft...det e veldig effektivt

Skrevet

Jeg har også hatt noen sånne dager av og til, og jeg er i uke 22.

Nå sier jo alle, både leger og jordmødre, at man ikke nødvendigvis kjenner bevegelse hver dag såpass tidlig som uke 20. Barnet er fortsatt såpass lite at bevegelsene ofte ikke merkes hvis det sparker innover mot ryggraden for eksempel.

Det er jo en grunn til at man ikke begynner å telle spark før i uke 28.

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg, men man gjør det jo ofte allikevel ;-), så da kan man jo alltids ta en tur innom jordmor/lege for å lytte etter hjertelyden.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Nå har jeg tatt en runde rundt i leiligheten, spillt høy musikk, drukket isvann, gitt den lille et par puff i siden og fått svar :)

Er sikkert bare tullete å bekymre seg så mye, men gjør det jo alikevel. -og verre skal det sikkert bli når den lille kommer ut ;)

Skrevet

jenta mi har også hatt to stilledager da. har kjent et og annet hint av liv, men ellers svært lite..

men hun er litt sånn hun.. tar seg ut heelt en dag,, og så slapper hun mer av.. varierer litt i forhold til mitt aktivitetsnivå, feks.. er jeg mye i bevegelse lurer jeg rett og slett på om hun sover av det jeg.. eller bare koser seg:)

Satser på det iallefall:)

er i 24.uke.

Skrevet

En kollega fortalte meg at babyen stort sett sover når mor er i bev egelse, for så å våkne når det blir stille. Det er kanskje derfor såttisene sovner lettere i vogn og bil etter at de har kommet ut også :) Jeg var nemlig litt bekymret et par dager over at jeg kjennte så mye bevegelser hjemme på kvelden, men ingen på dagen når jeg var på jobb.

De koser seg nok mest der inne tenker jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...