NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Var paa UL naa nettopp (uke 20) og det blir en GUTT! Vi saa tydelig kjoennsorganet--og fikk til og med et bilde. Der var det ingen tvil. Grunnen til at vi fikk sjokk begge to er at paa forggie ultralyd i uke 14 sa sonografen at det nesten helt sikkert var jente. Hun sa at vi ikke burde handle rosa ennaa...men smilte da vi gikk og sa at det var ei jente. Men hun tok altsaa feil... I tillegg vet vi at denne ungen er resultat av samleie 4 dager foer EL (som visstnok gir stoerre sjanser for jente leste jeg paa dette forumet for en tid tilbake) og etter forrgie ultralyd begynte vi derfor aa tenke paa barnet som jente. Desutten har vi hatt jentefoelese begge to, og det har de fleste vi kjenner ogsaa. Har naa pratet med "veslejenta" i 7 uker--funnet navn hadde vi til og med--og saa er det en gutt! Haaper ikke han faar noen traumer av den grunn! Begge kjoenn er selvfoelgelig like velkomment, og det aller viktigste er at alt saa helt bra ut. Vi fikk oss en god latter da hun sa at det var en gutt. Han sparket masse, og var sunn og frisk. Men jeg merker at jeg sitter her og ikke helt kan tro det. Er ikke skuffet, men dette blir jo noe helt nytt aa forholde seg til. Jeg skal bli guttemamma! Saa la dette vaere en paaminnelse--tidlig UL er IKKE paalitelig. Og det er IKKE denne teorien med at sex foer EL gir jente heller. :-)
Sweet tooth Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Gratulerer, NewYorkMom :-) Du venner deg nok raskt til at det er en gutt- bedre nå enn etter fødselen :-) Jeg venter gutt nr. 2 og synes det er kjempestas! Det er bare helt fantastisk å følge en gutt så nært...gled deg!
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Gratulere så masse ja:) Jeg veter også en liten gutt.... Hadde jentefølelse, men vips!! Den tissen var ikke å ta feil av:D:D Det blir så bra...
~La luna~ Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Gratulerer Jeg var jo også på ultralyd, 15+0.. de trodde var jente, så kanskje det blir en gutt på meg også.. hehe.. nei, man vet aldri så tidlig.. Men har jo fortsatt jentefølelse jg, så blir artig. Ordinær ul er 20.mars.. klem
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2007 Blir spennende aa se hva det blir paa deg ogsaa da, _malla. Faa i hvertfall med byttelapp dersom du kjoeper rosa klaer :-). Aaaa ja--glemte ogsaa aa si at hjertelyden laa paa 144...og det er jo ogsaa et jentetegn. Men ser man en guttetiss saa er det vel ikke lenger noen tvil...he he. Saa man skal IKKE vaere sikker basert paa andre ting, nei.
~La luna~ Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Har ikke turt kjøpe noe rosa enda.. har liksom innbilt meg at jordmor vil si det er en gutt.. har drømt jeg får gutt så mange ganger, så kanskje derfor. Hjertelyden på smufen vår ligger på 134. Sist fikk jeg gutt, og han lå på mellom 150-160 hele tiden Dette svangerskapet har vært helt ulikt det første, så mulig derfor jeg føler jente.. MEN... har ikke stort å si det heller skjønner jeg ;D Så gjett om det blir spennende å se....Bor du i New York eller?
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2007 Ja, vi bor rett utenfor New York. Men vi kommer til Norge 6 uker foer foedselen, saa jeg skal foede der. Det er spennende med ultralyd, ja. Tanken slo oss jo at dette kunne komme til aa skje, men trodde ikke det kom til aa gjoere det. Jeg merker at jeg blir mer og mer vant med tanken for hvert minutt som gaar... Vi faar faktisk en ny UL om 7 uker, fordi morkaka mi ligger lavt. Hun sa at det ikke burde bli noe problem dersom den holder seg der hvor den er, men at de maa foelge gaatt med paa at den ikke flytter seg nedover. Saa da blir det i hvertfall en til her, og det kan tenkes at de vil ta en i Norge ogsaa...noen uker foer foedsel. Bare for aa sjekke at jeg ikke maa ha keisersnitt. Usj--det vil jeg gjerne slippe, men maa man saa maa man... Bra at de foelger med.
Elllis Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 hei, sniker meg tilbake fra 3. tri... har to ganger opplevd at de har sagt gutt til meg i uke 14-15 og så har det senere vist seg å være jenter, hun ene er 2.5 år Tror det er for tidlig, tidlig i utviklingen er nemlig gutter og jenter ganske like der nede...
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Gratulerer så mykje!! Det er nok litt rart sidan ein har "førebudd" seg på at ein har ei jente i magen, men det kjem til å bli supert å få ein liten gut!! Vi har faktisk berre rosa/ferskenfarga FB-bleier, men anar ikkje om chiquitin er gut eller jente. Ein eventuell gut må nok berre takle litt feminine bleier (men vi har berre to då, til testing)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2007 Hi hi. Som jeg kanskje har nevnt kommer vi til aa bruke FB bleier vi ogsaa--men de aller fleste er kjoennsnoeytrale siden jeg tenkte at vi kunne bruke dem paa framtidlige soesken. MEN jeg bestilte vel 4-5 stk i rosa/fersken farge, saa naa spoers det hva vi gjoer med dem.... Jeg kan fortsatt bytte de fleste tror jeg, men kan jo ogsaa ha dem med til Norge og gi i gave/ev. selge der. Ellers saa kan de jo brukes som nattbleie...he he. Huff, haaper ikke gutten har lidd noen noed av at vi har kalt han jente i 6-7 uker. :-) Og jeg som har sunget "Vi har en tulle med oeyne blaa..." hver dag. Uff...
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 Gutten min har liggi på 135-145 hele veien!! Og jeg har hørt at DET er gutteslag da.... 145 og mindre skulle være gutt 145 og mer skulle være jente.... Men men... De blir nå det de blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå