Gjest Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Skal føde i Stavanger og lurer på om jeg skal velge fødeloftet eller vanlig barsel.. Førstegangsfødene,- så vanskelig å vite hva slags smertelindring jeg kommer tilå ønske meg. Fikk også vite at pappavisitt kun var 1 time i døgnet, kan dette stemme? Betyr det i tilfelle at barnefaren kun kan være med oss en time om dagen mens vi ligger der?? Syntes det var veldig lite!!
Det lille klubbhuset på Haugen Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Hei! Jeg fødte på UIS sist, og det var greit det. Syntes lystgassen var så bra og vil derfor tilbake dit nå på neste fødsel. Det som var det kjipe, syntes eg, var å ligge på barsel der. Pappa"en hadde nesten ikke anlidning til å få være der, og vi var på det meste 6 på rommet... Men jeg lurer på om ikke en blir flyttet over til sykehushotellet etter fødsel no om alt er bra... Er ikke helt sikker...
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 haloen.. Du har ikkje valget ang fødeloftet når du er førstegangsfødende i Stavanger. Man kan legge seg inn på sykehushotellet dersom alt er iorden med mor og barn. Der får du enerom og far kan bo sammen med dere- Er også førstegangsfødene og kjempespent:)
sistemann Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 7 år siden sist jeg var der og mye er forandret. Fødeloftet har jeg hørt om - og håper på at det blir der jeg havner Pappavisitten var 1 time i tillegg til den vanlige visitten sist jeg var inne. Men vi kan naturligvis treffe pappa på gangen / stua. Likevel enig at det er for lite. Det er slik for at alle nye mødre skal få nok hvile.
Lunamed2mann Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 heisann, er også førstegangs og har lurt på mange av de samme tingene... det ER vanskelig å bestemme seg, og jeg har ikke ennå helt avgjort hvor jeg vil være. har noen uker på meg ennå... :-) angående fødeloftet, så har jeg hørt masse positivt! og en kan føde der selv om en er førstegangs... har en venninne som fødte sin første der forrige uke. kriteriet er at man har hatt et ukomplisert svangerskap, og at alt ser ok ut rett før fødsel. de kan tilby badekar, akunpunktur og massasje som smertelindring. medikamenter får man ikke. da må man ned til føden. jordmødrene på fødeloftet har ofte litt bedre tid, og omgivelsene er mer hjemlige. man føder på det rommet man skal bo på, og far får bo sammen med en etter fødsel. men... man får bare være der i to døgn. etter det må man hjem, eller eventuelt flyttes man over på barsel. på føden (den vanlige) har man jo mange forskjellige alternativer når det gjelder medikamenter... lystgass, epidural mm. her kan en risikere at jordmødrene har mer travelt... men for all del... det kan de vel ha på fødeloftet også... :-) på barsel er det slik at det er vanlig visitttid en time per dag, og en time ekstra pappavisitt. men jeg har aldri hørt at pappaen har blitt kastet ut... i tillegg har de ikke 6 manns rom lenger. tror de har 2 mannsrom. dette kommer av at flere velger hotellet... har hørt positive ting om pasienthotellet også. her kan far bo sammen med oss, men må betale noe for det per døgn. vet ikke hvor mye. uansett... lykke til med valget! og med fødselen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå