Gå til innhold

huskjøp, noen med erfaring (U/T)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

vi har idag slengt oss med på budrunden på et hus vi var på visning på i går. allerede i går kom d inn et bud på 920 000 og taksten var 950 000. vi la inn bud på 970 000 og like etter på la første mann inn et bud på en million. på slutten av dagen bestemte jeg og samboeren oss for å legge inn bud på 50 000 mer..så nå har iv budet til i mrgn tidlig klokken 10.

d vi synes er rart er at ut av så mange som var på visning så er d kun vi og en til som er med på innledenede bud runden..noen med erfaring, kan d sitte flere på gjerde å legge inn bud rett førs fristen går ut?

nervepirra..har aldriv vært med på budrunda så langt før.

vi har foreløpig ikke tenkt å gå lengre enn til 1,1 mill men vi får se. huset er perfekt for oss, familie på 4.

fristen går ut i mrgn tidlig, men kan d komme bud inn i løpet av natta, og ta oss på senge kanten i mrgn, er d ikke 24 timer frist i grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 24 timers frist kun på det første budet. virker som dere er to som har veldig lyst på dette huset med tanke på hvor mye dere øker budet med, for hver gang. Jeg ville nok ikke vært helt trygg på motparten, men et bud som øker med 50.000 mer sier endel til motbyder at dere virkelig ønsker dette huset. Krysser fingrene for at det ikke kommer fler bud.

Skrevet

Hei!

Vi var på visning på et gammelt småbruk i fjor sommer, og det huset skulle jeg ha!! ;) Det var stappfullt av folk på visninga, og folk over alt. Og så masse biler så langt øyet kunne se... Og jeg mista helt motet. Men jeg skulle ikke gi meg. Vi starta med bud allerede den dagen. De som var interesserte i gården de skulle skrive seg på lista som megler hadde. Og når første budet var gitt, så skulle megler ringe alle som var på lista.

Etter at vi hadde bydd, satte vi fristen til kl.12 dagen etter. Så ringte megler rundt til de som sto på lista, og 2 til ga bud. Etter neste bud så datt den ene interesserte ut, og vi var bare 2 stk. som var igjen. Da vi ga bud siste gangen så 'hoppa' vi bare over den andre med 5000,- fordi han hadde hoppa så lite ved siste bud at vi tenkte at han kanskje begynte å 'gå tom for penger'. Og det endte med at det var vi som 'vant'! :D

Men fant ut da, at en av grunnene til at det var så mye folk på visninga, var at den ene personen hadde 'invitert' masse kjentfolk, 'for å skremme'. Så alle folka gikk rundt og virka interessert i huset, bare for å 'skremme' unna andre folk. Litt snikete måte å gjøre det på, men gården var ganske billig, så den måten der var nok for å få oss andre til å tro at summen på gården ville bli høy. Men uansett så lurte de ikke oss!;) Så ikke bli skremt av at det var mye folk, men lite interesserte enda..

Nå husker jeg ikke helt hvordan de der reglene med tidsfrist fungerer. Men dere satte jo fristen til kl.10 i morgen. Den neste kan komme med nytt bud og sette ny tidsfrist.. Og slik kan det jo holde på en stund. Men det er visst en frist der det hele blir avgjort. Eller om huseier godtar budet til en av dere og stopper det hele... Lykke til!=)

Skrevet

Åååå...

må bare si lykke til jeg=)

Kjenner den følelelsen!!! Vi kjøpte hus i høst... Med prisantydning på 900 000,-

Jeg VILLE ha det huset, og det var mange på visning..

Men kun 1 annet ungt par som bydde imot oss....

Vi fikk det tilslutt.... for 1,2 mill...

En del høyere en planlagt... Men har ikke angret ett sekund!!!!

:D

Ps!! Spira vår ble laget i innflyttningshelgen:d

hehe

LYKKE TIL MED HUSKJØP

Skrevet

hei.wowwwwwwwwwwwwwwwww i am happy:)

vi fikk huset for den øvregrensa vår, klokka 10 idag ringte megleren og sa vi hadde kommet igjennom..tenk vårt/moitt første hus. prisen ble forensten 1.1 mill, altså, 150 000 over takst. var d ille?

d er helt uvirkelig.

nå skal vi endelig begynne å betale til oss selv etter 6 lange år, som leiere.

denne dagen skal nytes:)

ha en fii helg alle sammen

Skrevet

Oj!!!!!!!!!GRATULERER!!!

Så stoooort...;o)

Nyt dagen og helgen....

Skrevet

sorry, men må bare spørre om noe jeg har lurt på lenge....hva betyr u/t som du og flere andre her skriver av og til i overskriften...?

Skrevet

OI, Gratulerer!!:D:D

Vi betalte også 150 000,- over takst. Så vi fikk et helt småbruk for 600 000,- Synes vi gjorde et kupp jeg da. Og selv om vi måtte ut med så mye over takst, så fikk jeg drømmehuset mitt! Et 100 år gammelt hus der vi driver å pusser opp hele huset. Går jo med noen kroner på å pusse opp, men til slutt blir hvertfall huset slik vi ønsker det. Og en ypperlig plass for unger å vokse opp!!=)

Kos dere i helga da, med feiringa!!:))

Skrevet

u/t = utenom tema

blir jo litt utenom tema her inne på 2 trimester...

nyt helga

og takk for varme hilsner..

klem

Skrevet

Guriland som jeg misunner dere som for hus for 1.1mill...Vi var og så på en 3-roms takstet til 1.290.000,- i Rælingen utenfor Lillestrøm, og la inn bud på 1.3mill...Vi ga oss på 1.460.000,-, og da var det fortsatt 2stk som var med og bydde, vet dere hva 3-romsen gikk for...hysteriske 1.575.000,-!!!!!!!!!!!!!!!! Det er heeeelt håpløst for en ung (?) 24,25år familie og komme inn på boligmarkedet i omerådet Lillestrøm, Strømmen for under kr 1.500.000,- men men...

vi leier et år til, fant nemlig den kåken til leie...så kjøper vi når renta har stabilisert seg og nurket er vel i havn :)

Gratulerer MASSE med huskjøp forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...