mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Hjelp.... bør jeg ringe legevakt ? Eller er dette helt vanlig ? gutten er 6 uker og virker veldig fornøyd og tilfreds, men det kommer store mengder blank guffe.... (hører med at han har hatt diare siden fredag, men er nå frisk av det....trodde jeg)
Sivalur Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Du kan jo prøve å ringe helsestasjonen først og høre hva de sier? Ellers vil jeg bare nevne at min gutt også hadde litt sprutbrekninger når han var 4-5 uker gammel. Han har hele tiden vært en super fornøyd unge, men rundt den tiden der så stod plutselig spruten ut av munnen på han, tror det skjedde 3 ganger, det var skikkelig ekkelt. Men så begynte vi å bli flinkere til å få han til å rape - og da ga det seg. Nå vet jeg jo ikke hvor flink din gutt er til å rape. Min rapet lite de første ukene, jeg kom rett og slett ikke på det (jepp, blank førstegangsmamma...) - men etter disse sprutbrekningene og en del gulping fant vi ut av det. Hold han under armene (hans) foran deg og vipp frem og tilbake, sånn at luften stiger opp. Hold han deretter ganske fast inntil deg, fra brystet og opp mot skulderen. Stryk på ryggen med en fast hånd, bare oppover. Dette hjalp hos oss hvertfall, plutselig kom det mange megarap og ingen flere sprutbrekninger. Hvis det ikke gir seg får du kontakte hs/lege. Det KAN jo også være at han har reflux - problemer med klaffen mellom magesekk/spiserør eller den andre klaffen som jeg ikke husker hva heter men som er mellom magesekk og tarmene.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2007 tusen takk for svar, det beroliget meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå