Monstermamma Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Synes ofte d går igjen, både her inne og ellers rundt omkring, at barn nr 2 er litt mer krevende enn den førstefødte. Her i huset stemmer det iallefall! Jeg har helt fra lillejenta var baby sagt at d var bra hun ikke kom først for da hadde hun blitt enebarn.... Nr 1 sov og spiste og var en utrolig enkel baby, uansett hvor vi var og hva vi gjorde spilte det ingen rolle. Hun har alltid vært blid, rolig og lett og ha med å gjøre! Fortsatt ingen probl med henne i en alder av 6 år! I vår uforstand trodde vi at det skyldtes hennes fantastiske foreldre som lyktes så godt med barneoppdragelsen....... Men så kom nr 2 og kastet alle våre illusjoner over bord! Kolikk, probl med mat, sykdom og søvnvansker fra starten av har utfordret oss på en helt annen måte! VELDIG fysisk aktiv og UTROLIG egenvilje og sinne!!! Her må vi være 110% konsekvente HELE tiden, den minste lille utskeielse så har vi det gående! Utrolig slitsomt innimellom.... Forundrer meg stadig hvor ulike søsken kan bli. Får meg også til å tenke at en skal være meget forsiktig med å dømme andre for det de gjør, og hvordan de oppdrar barna sine. Lett å tenke at en sitter med fasiten, men hvordan vet vi at andre ikke gjør så godt de kan? Bare for morro skyld; er det flere dette stemmer hos?
Medium fikk guttebass Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Her er det helt omvendt! ) Lille gutten på 1 år er den roligste, blidest gutten i verden.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Her har det også vært motsatt. Nr en var våken en gang pr natt helt til hu var 4mnd....nr to sov hele natta fra han var 4 dager. Han var også MYE roligere..blid og medgjørlig!!
*Lissi* Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Nummer to var ikke sååå ille. Men værre enn nummer 1 ja:-)
moo Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Her i huset blir barna stadig lettere å ha med å gjøre! (Men jeg kan heller ikke kalle førstefødte for krevende.)
*jaja* Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Jo, her er også den minste mer krevende. Har større vilje henne seg det ut til.
Amarie Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Helt motsatt av oss. Storebror hadde kolikk, skulle bæres på armen hele tida, det var ganske mye mas i det hele tatt. (Men han er blitt veldig harmonisk med tida.) Lillesøster er det enkleste barn i verden, glad og fornøyd hele tida. Hadde hun kommet først hadde vi virkelig fått sjokk ved møtet med broren ... så vi er glade for å ha fått den største utfordringen først.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Godt å høre for oss med ett barn og som planlegger nr2..nr.1 her er nemlig veldig krevende vært så blir det verre med nr2 tror jeg vi hadde droppa det;) hehe..neida..Er jo ikke garantert noe da..må bare ta det som det kommer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå