Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Jeg skal flytte nå,alene med mitt barn (alene dvs uten barefaren,han vi flytter ut i fra). Greia er at jeg ikke eier nåla i veggen,hat bodd i hans leilighet,kjørt rundt i hans bil osv. Har selvføleglig bidratt med penger,betalt regninger osv,men jeg eier ingenting og har ikke den høyste lønna (er student) Hva gjør jeg nå? Hvor i alle dager skal jeg ta veien hen? Har ikke familie eller venner her heller,og vi må bli boende samme sted pga skolen min. Huff jeg blir helt på tuppa jeg...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 hør med husbanken om du kan få startlån. Mulig du trenger en kausjonist for deler av beløpet (foreldre el) Er barnet under 3 år kan du få overgangsstønad (man kan få dette over 3 år i noen tilfeller). dobbel barnetrygd vil du også få. Husk at har dere 50/50 får du ikke disse stønadene. Ring trygdekontoret i kommunen/bydelen din og be om å få hjelp du. Det ordner seg
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 overgansstønad får du om barnet er under 8 år,i utgangspunktet for 3 år,men i visse tilfeller-f.eks ved utdanning kan du få det i 5 år!Du kan søke husbanken om bostøtte.Dbl barnetrygd ja,og du kan få dekket 64% til barnehage.Også er det vel noe som heter småbarnstillegg på rundt 600,- om barnet er over 1 år!Bidrag fra far får du jo også...Så det ordner seg skal du se:-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Takk:) Lurer bare på hvordan jeg skal få en egen leilighet når jeg ikke har penger til depositum engang. Må leie i første omgang hvertfall:S Uff,for et rot... Men takk så veldig mye for svar,setter stor pris på det.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 småbarnstillegget er bare for barn mellom ett og tre år, og hvis man mottar full os.
Christel&Noah Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Er i samme situasjon selv, bare at bilen er min. HAr fått leilihet ngjennom studentsamskipnaden, så den idag, knøttlite å trasi! MEN kan bo der en stund åheller bruke sommeren til å finne leilighet, og da få lån med kausjonist. Du kansøke omekstra forsørgerstipend fralånekassa og, men før 15. mars! Eneste jeg lurer pånå er hvordan jegskal overleve fram til jegfår utbetalt OS..... Betalte depositum i dag, så står husleie for tur, og da var det tomt gitt.... Må vel på sosialen en tur:(
trillemamma Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Husk at du kan få utdanningsstønad, den glemte jeg å søke på.
trillemamma Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Også kan du snakke med sosialen, så kan de hjelpe deg i gang. Du finner rimelige og helt greie møbler på Fretex, dette kan du muligens få dekket av sosialen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Ja, sosialen vil hjelpe deg i gang. Dem vil låne deg deopsitum...eller en garanti da. Og du kan søke om penge til å kjøpe deg møbler og til livsopphold, hvis du ikke får støtte andre steder. Hatt noen venner i samme situasjon, og dem har fått bra hjelp av sos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå