Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Sønnen min sliter så med fordøyelsen etter han har begynt med fast føde. Noen ganger triller rett og slett bæsjen ut av bleia når jeg åpner den, så fast er den. Den skal vel ikke være så fast? Han får to måltider ned grøt + mme, et med middag + mme, og ellers mme. Får ca 100 ml sviskejuice og to skjeer maltekstrakt hver dag, men det hjelper ikke på magen. Noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Glemte å skrive at han sliter veldig med å få det ut, presser og presser, noen ganger i flere timer. Gråter ofte pga magen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Samme problem her med min på 7,5 mnd. Når jeg ser at han begynner å presse så går vi og legger han på stellebordet. Av med bleien, den ligger åpen under rompa hans og "tar i mot". Jeg holder i lårene hans og presser beina forsiktig tilbake, da presser han som regel imot automatisk. Det hjelper også å "klype" lett i lårene (det skal ikke gjøre vondt!!) eller daske lett på lårene hans når han ligger slik, da presser han også tilbake og jobber mer aktivt med å få ut avføringen av en eller annen grunn. Høres sikkert rart ut, men dette har hjulpet på alle mine barn.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Tusen takk for tips, skal prøve det neste gang han er på pressern. Lurer på om det er noe annet jeg kan gi ham som kan gjøre avføringen litt løsere så han slipper å få så fast avføring. Alle tips tas imot med takk:-) Hilsen HI.
lille-snupp Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Vi har ei snuppe på 7 mnd som alltid har vært plaget med hard avføring, og verken malt eller sviskesaft gjelp. Løsningen for oss har blitt å blande 1-2ts olivenolje eller annen matolje i grøten hennes, etter tips fra helsesøster. Avføringa har blitt litt mykere, og så får hun "smurt" tarmene litt slik at den er lettere å få ut. Før kunne hun presse i timesvis, nå er det gjort på max 30 sek!!! Er verdt å teste ut, merket bedring etter bare et par dager her! Merker at det blir værre om vi glemmer olja en dag, så er viktig å bruke den med hver porsjon! Og så hjelper det selvsagt å få inn mye veske, servere vann til grøten etc.. Det er et stooort problem her i gården å få inn nok veske på dagtid, så det bidrar nok til den faste magen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå