Gå til innhold

Hvor mange har barn i seteleie her som har termin innen 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv termin 31. mars, og berta ligger med rumpa ned med få utsikter til å kunne snu seg. Det er heller ikke aktuelt å snu henne fra utsiden pga foranliggende morkake. Hvor mange andre har seteleiebarn her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har termin en dag før deg,altså 30.mars og guttten min ligger også med rompa ned. Skal på sykehuset til tirsdag og så får vi se om de evt kan snu han fra utsiden!

Skal du ha KS eller setefødsel?

Jeg er så usikker....hva er det beste for barnet?

Skrevet

Jeg har en baby som plutselig lå i seteleie på mandag etter minst en måned i perfekt hodeleie. Siden tirsdag har den imidlertid endret stilling flere ganger daglig, noe jeg ikke trodde skjedde så seint i svangerskapet!? Har riktignok masse fostervann, men jeg er 36+4 i dag. Jeg skal på UL på mandag, og er spent på hva utfallet blir. Er jo ikke noe vits i å snu en baby som flytter seg hele tiden i hvert fall...

Først var jeg på gråten med tanke på ks, men nå tenker jeg at så lenge det faktisk er veldig trygt for babyen kan det være et ok alternativ. Da er jeg sikker på å ikke få en vanskelig fødsel fordi babyen er i seteleie, skråleie eller med ansiktet forover.

Seteleie er litt skummelt for baby fordi navlesnoren kan komme i skikkelig klem, eller det kan vise seg at hodet er for stort etter at kroppen er ute... Men du blir sikkert sjekket på bauer og kanter før du får lov til å føde i seteleie, og da antar jeg det er trygt. Mange har fine seteleie fødsler, men ofte er det en tyngre og lengre fødsel, samt en del som ender i hastekeisersnitt, så jeg er ikke veldig innstilt på det. Ligger ikke min fast i hodeleie snart, heller jeg mot ks.

Skrevet

Skal på ny ul til mandag, og da får jeg nok en del info om hva som skjer fremover. Hos meg så er det hvordan morkaken ligger som avgjør om det blir vaginal eller KS vil jeg tro, har i utgangspunktet lyst på vaginal fødsel nemlig. Hun er estimert til å veie mellom 3300 og 3400 ved terminen, så hun er jo ikke stor og ei heller tjukk i hue (;-)) og jeg har født før. Men hva mer som skjer får jeg vite til mandag.

Skrevet

Er i uke 36+1 og fikk bekreftet at knøttet fremdeles ligger i seteleie i dag. Blir nå henvist til KK og må vente på å få time der. Jeg har mest lyst på "vanlig" fødsel så merker at det stresser meg litt. Har ikke noe tro på at baby snur seg fordi jeg tror den har ligget i seteleie lenge. Våkner alltid med et hode like under ribbeinet og har nesten ikke hatt noen spark over navelen. Jeg har vært ganske rolig i forhold til fødsel, smerter o.l, det eneste som bekymrer meg er at det ikke skal gå bra med barnet. Jeg liker ikke tanken på setefødsel og så plutselig hastekeisersnitt så hvis jeg får velge så tror jeg at jeg vil ha planlagt keisersnitt. Som sagt det er ikke ideel situasjon men det er nå ihvertfall en vanlig operasjon under kontrollerte former framfor at det plutselig skal stå om liv og død. Huff, nei må bare prøve å tenke positivt og jeg har ihvertfall tro på at det finnes mange dyktige leger/helsepersonell på KK..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...