Gå til innhold

Ang bæsjing (litt ekkelt.....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 år og 8 mndr. Han bruker fortsatt bleie, men har begynt å vise litt interesse for å tisse på do. Dette helst ved morgen- og kveldsstell.

I går satt han i dusjen og lekte etter at jeg hadde vasket han (han har sånne badeleker som man kan henge opp på en sugekopp..). Jeg gikk litt ut fra badet og da jeg kom inn igjen var hele gulvet i dusjen FULL av bæsj. I tillegg hadde han puttet litt oppi noen av badelekene. Han hadde det kjempefint, og storkoste seg der han satt på huk. Pappaen og jeg ble selvsagt litt paffe og kjeftet på han. Vi valgte å kaste lekene, orket ikke tanken på å begynne og 'rense' de.

Personlig synes jeg han er for stor til å leke med bæsj. Hadde det vært for 1 år siden så ok, men han er jo snart 3 år!!!!

Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke snart 3, han er to og et halvt...

Selvfølgelig er det ingen hyggelig opplevelse, men at begge foreldrene står og kjefter på han, synes jeg er vel drøyt!

Jeg skjønner ikke helt poenget med innlegget ditt? Lurer du på om han er for stor til å leke med bæsj??! Det spørsmålet klarer jeg ikke å ha noen mening om...

Skrevet

Jeg syns og tror at man skal være veldig forsiktig med å kjefte på en gutt på 2,5 som leker med bæsjen.

Skjønner at du syns det er ekkelt, men skjønner han egentlig hva det er?

Altså, jeg tror jo at han skjønner at det er bæsj, men hvilket forhold har han til det? Tror at man fort kan gi han et unaturlig forhold til det hvis man gjør det veldig ekkelt!

hvis du er ordentlig uheldig kan du kanskje få et barn som kvier seg for å ha avføring, og det kan fort komme inn i en vond sirkel,.

Jeg syns jo også at det høres forferdelig ekkelt ut, men jeg tror egentlig ikke at en som fortsatt bæsjer i bleien skjønner greien helt.....

Skrevet

Jeg tror nok dere gjør dumt i å kjefte på han.

Det hjelper inhen ting og gjør heller vondt værre.

Vi har oxo en gutt på 2,4 år.

Han har oxo begynt å bæsje i badekaret noen ganger.

Av og til kan det faktisk være sånn at det varme vannet hjelper de med å få av seg avføringen, noe som er bra om den er litt hard.

Jeg kjefter aldri på gutten min om han gjør det.

Men jeg tuller litt med det og forteller han heller på en fin måte at om han kjenner at han må bærsje så kan han fortelle det til mamma sånn at vi får gå på do eller ta på bleie .

Men han er jo som sagt bare liten gutt enda, så det kommer helt sikkert til å skje flere ganger.

Dette er nok ikke uvanlig, husk de er bare små barn enda tross alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...