Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Visste ikke helt hvor jeg skulle legge inn dette spørsmålet, men det virket mest fornuftig her. Er det noen som kan gi nen tips om gode bøker, nettsider e.l. om det jeg trenger å vite om barnet det første /evt de første) leveåret? Jeg tenker på utviking, stimulering, mating (når, hvor ofte, hva), bevisstgjøring rundt kroppens funksjoner (evt. "poettetrening), stell etc. Takknemmelig for alle forslag!
Lille Sprell og meg Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Cappelens store bok om barnet 0-6 år synes jeg er veldig bra (Nina Misvær). Ellers brukte jeg Gro Nylanders bok om de første leveårene som en bibel når jeg kom hjem fra sykehuset.. den var veldig god å ha da, syntes jeg. Men nå som lille gutt har blitt fire mnd synes jeg ikke den har like mye relevant informasjon.
selfangerkjerringa Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 "Baby - en bruksanvisning" har en humoristisk innfallsvinkel. Den er skrevet som en brukermanual til pc Oversiktelig og grei.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Nina Misvær med ABS for spedbarnsforeldre! Suveren bok om det meste et første året! Tittel på kapitlene: Å være foreldre Utstyr og barnestell Barnets utvikling Mat Søvn Vanlige plager Sykdommer Rettigheter ISBN 82-02-24024-7 Cappelen
Lumsk Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Åja, bruksanvisningen anbefales på det varmeste. Jeg lo godt av å lese den. Det eneste jeg synes var litt skummelt med den var når det sto under hikking: "ikke hjelp bayen med å holde pusten". Eh, hvem er dumme nok til å holde for nese og munn på babyen? Boka er skrevet for amerikanere, men alikevel...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Jeg var tålig grønn da jeg fikk datteren min for 5 mnd. siden. Så jeg slukte først alt lesestoff jeg fikk av sykehus, leger, HS osv. Lærte meg feks. førstehjelp på spebarn, sykdommer som kan inntreffe, feber ol. Utenom dette har DiB- forumet her vært utrolig lærerikt for min del. Det samme følte jeg på BIM da jeg gikk gravid. Her får en nesten øyeblikkelig hjelp dersom det er noe du lurer på. Når du trenger hjelp til pottetrening kommer du garantert til å få hjelp til det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå