Gå til innhold

Hva er "vanleg" at far betaler i bidrag til dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Jeg er alenemor for en sønn på 6 år, som starter på skolel til høsten. Det er et par år siden jeg og faren skilte oss og valgte å ha en privat avtale når det gjalt bidrag. Far har betalt når han skal så slik sett er det greit.

Me avtalte at han skal betale 1600 kr i mnd og i tillegg hjelpe meg når det er snakk om store ting som , dress , vintersko o.l

Men eg merker at ettersom kontakten mellom oss er ganske dårlig så blir ddt ikkje til at eg spør etter peng til dette.

Faren har sønnen maks 2 helger i mnd....kommer stadig noe i veien...

Usikker på hva han tjener nå da han er selvstendig.

Hvor ofte revurderer dere den private avtalen??

Høres vår avtale grei ut? Kunne tenke meg å heller økt den litt og stryki det at han skal være med å betale store ting, skjer ikke uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal egentlig ha 1380 kroner i mnd, men faren nekter å betale... han har henne aldri og jeg får kun 920 kroner i mnd i forskudd fra bidragsfogden. dette fordi han ikke vil betale. vanskelig å gi deg råd når jeg ikke vet hva du eller han har i inntekt, men gå inn NAV sine sider og se sånn ca (tast inn det du tror inntekten er). Lykke til! :-)

Skrevet

Hadde latt bidraget gått igjennom NAV å latt de ta den skyllebøtta.

Avtalen deres høres grei ut den, bare synd den ikke blir gjennomført.

Skrevet

Bidraget er til barna, ikke meg... Men han betaler 2280 for 2 barn. Har dei to helger i mnd.

Vi tjener omtrent likt.

Bidrag avhenger av hva han og du tjener, hvor gammelt barnet er, hvor stort samvær er med mer.

Sjekk bidragsveilederen på nav.no

Skrevet

Sjekket du ikke skattelistene? på www.bt.no/skatt kan du sjekke hva han tjente i 2000-2002.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...