lana<3 Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Venninna mi har en vanskelig ettåring og blir aldri til lenger at hun kommer opp hit fordi leiligheten blir så skitten... Må ta på tepper på sofaen ellers blir den full av kjeks og klissete flekker, må ta vekk alt i hans høyde...må passe på at han ikke går på bordet,det får han lov til hjemme, han springer rundt med kjeks i overalt så smulene og kjeksbitene er spredt overalt når de går...er det normalt å få lov til å løpe rundt med mat, husker godt når vi var små at vi kun fikk spise mat ved bordet ikke i hele huset....
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 går litt fort nedover dettte så dytter jeg
lucky_mom Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Jeg synes du kan si fra. Du oppdrar ikke barnet hennes da, men må vel få lov til å bestemme i eget hus. Det går an å si noe som "her i huset spiser vi ved bordet/på kjøkkenet" for eksempel, på en pen måte selvfølgelig. Og er det du som har satt frem kjeks, kan du jo bare la være å gjøre det neste gang. Hvis det er mammaen som har med kjeks, så synes jeg nesten det er frekt av henne å la ungen springe rundt og grise ned leiligheten din...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Er jo ikke like lett å oppdra/ si til en 1 åring at han/hun må sitte stille når han skal spise osv. Men høres jo litt rart ut at hun lar han gå på bordet hjemme. Det hadde ikke jeg latt min sønn gjøre. Er det hun som ikke vil komme på besøk til deg eller? Når man har fått barn må man bare finne seg i at det blir litt smuler på gulvet osv. Her har lillegutt laget bitemerker i bordet. Men hadde passet på han når jeg var på besøk. Husk: Noen barn er mer viltre og interesserte og oppdagende enn andre
Lille Sprell og meg Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Jeg fortalte min nevø (da han løp rundt med en nugattibrødskive) at her i huset spiser vi ved bordet. Om mor blir snurt for det, får så være. Men det blir for dumt om venninna de vurderer vennskapet på bakgrunn av det.
lana<3 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2007 Jeg reiser til henne isteden, da slipper jeg å ordne hele leil før og etter besøket, det er helt ok hvis det bare hadde vært noen smuler, men når moren lar ham spise en hel kjekspakke og halve kjeksen ligger igjen på gulvet, våte og klissete og kanskje tråkket på et par ganger så er det det jeg er imot, og har sagt ifra om kjeksen før, men det går visst inn ene øret og ut det andre... Har iallefall fått sånn noenlunde holdepunkter på hva min datter IKKE skal få gjøre når hun kommer i hans alder....puuuh!!
sothøna Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Skjønner godt hva du mener, men.... det er ikke så lett med 1 åring heller. Elstejenta mi var 1-2 år lot jeg rett og slett vær å gå på besøk til mange av vennene mine. Det er utrolig slitsomt å være plasser som ikke er "barnesikret" Hvis jeg skulle vært hos disse vennene så hadde jeg ikke gjort annen enn å si fly etter å ta fra henne ting og løfte henne bort fra ting og ville ikke hatt glede av besøket. Kjeksene er jo en annen ting, men det kan jo være hun gir kjeks for å unngå at han tar alle tingene han kan få tak i.
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Det er absolutt lov med noen regler i egen leilighet, som gjelder for ALLE besøkende: Spising kun ved bordet Ikke lov å klatre eller gå på bord og benker! Det er hverken frekt eller uhøflig å gi beskjed om at dette er reglene som gjelder hos deg. Hva venninna di gjør hjemme hos seg selv, synes jeg er hennes sak.
Bonusmamma13 Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Man må kunne si ifra, men ikke alltid det blir tatt godt imot. Har en venninne som ikke er så nøye på sånt selv og det hendte flere ganger at hun plasserte barnet sitt i min hvite stoffsofa med syltetøyskiver, pommes frites med ketchup og diverse. Men om jeg sa noe bare himlet hun med øynene og syns jeg var vanskelig. Blir ofte litt gris og smuler over alt når de er på besøk. Men da sofaen er byttet ut med en i sort skinn som kan tørkes av og gulvene kan vaskes, så sier jeg ikke noe lenger. Er nå en gang slik at folk har forskjellig syn på søl og skitt og jeg gidder ikke krangle på bagateller. Men jeg syns selvsagt at man skal innrette seg etter andres husregler, men har ikke selv noen regel om at man skal spise på kjøkkenet da jeg ofte spiser på stuen selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå