Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har blitt helt rødflammet i ansiktet 3 ganger i forbindelse med mating nå. Ringte legen og han mente det var en allergisk reaksjon. Han spiser grøt og fruktmos. I går reagerte han plutselig på grøt blandet med banan- og pæremos. Det har han ikke reagert på tidligere, synes det er litt rart.

Flere som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke opplevd dette med junior (ikke begynt med mat ennå han), men har matallergier så det holder selv... Det er helt vanlig at han ikke har reagert på banan- og pæremosen tidligere. Allergi fungerer sånn at jo mer utsatt man blir for det man ikke tåler, jo sterkere reaksjoner får man. Jeg reagerte ikke på noe mat før jeg var 19 år jeg. Og det jeg reagerte på hadde jeg jo spist så lenge jeg kunne huske. Plutselig er det (bokstavelig talt) dødsfarlig for meg å spise noe jeg har spist utallige ganger i maaange år tidligere (hovner like greit opp inni halsen jeg da..).

Du får prøve deg forsiktig fram med gutten din. Går an å teste hos lege også, men de testene er ikke helt sikre. Viser ofte falske negativer slike blodprøver.

Håper dere finner ut av det!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...