Gå til innhold

DNA-test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å ta dna-test ved fødselen, selv om man vet helt eksakt hvem som er far (og er sammen med barnefaren)?

Snakket litt med samboeren min om det, og han ser ikke på det som en negativ ting. Kun som en formalitet.. Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hadde blitt dritsur om samboeren min hadde ville hatt dna-test... Så lenge det ikke er noen spesielle grunner til det burde han da klare å stole på deg, hvis ikke bør dere kanskje ikke få barn sammen...

Skrevet

Det er ikke normalt å ta dna test med mindre man er usikker på hvem som er faren(eller har noen andre gode grunner...). Jeg er 100% sikker på hvem som er faren da jeg ikke har vært i nærheten av noen andre, men må kanskje ta dna-test pga udi muligens vil kreve det, men ellers hadde jeg aldri gjort det. Lillegutt ligner også såpass på pappaen sin, at han er heller ikke i tvil om at han er faren..:) Så hvis dere begge føler dere sikre på hvem som er faren, så ser jeg ingen grunn til å ta dna-test......

Skrevet

Jeg synes selv ikke det hadde vært noe dum idè at alle som ble foreldre avga blodprøve.

Vet om flere menner som har blitt lurt til å tro at barn som ikke var deres, er det.

Men er jo ikke noe koselig hvis partneren din krever dna. da stoler han jo ikke på deg i det hele tatt.

Hadde det vært normal praksis, hadde men slippet unna mange problemer tror jeg:)

Skrevet

han må kreve dna testing!! det koster ca 4000 kr.viss han er far så er det han som må betale testen.vis han ikke er så må du betale den..dere får ikke tatt den på føden.men tas på sykehuset i blodlaberatoriet-babyen må ta blodprøven i helen sin .dere begge foreldre får gjerne t der uavhengi av enn annen.jeg ville ikke gått med på dette uten at han har grunn til misstanke.det er vondt for babyen+det er dyrt+det er sress å få ordnet alt me den testen.hvis han ikke klarer å slappe av å tro at han er faren til barnet sitt så må han gå til fastlegen og spør om råd og veiledning.han må kreve den av deg..dette er jo ikke særlig normalt av kjærester !!!+ dere må vente opp til 2 mnd før dere får svar på testen!!!

Skrevet

Har du gjort noe som gjør at han har grunn til å tvile da?

Jeg hadde ikke godtatt dette, men da får han vel bare mer mistanke om han er i tvil.. Synes uansett det høres ganske spesielt ut..

Skrevet

Har ikke gjort noe som gir han grunn til å tvile.

På en måte forstår jeg at det kan være greit for far å få det svart på hvitt at det faktisk er han som er far. Vi jenter vet det jo, men de må sette sin lit til at vi faktisk sier sannheten. (det finnes jo tilfeller hvor mannen i mange år lever i god tro om at det er hans barn..og så er det egentlig noen andres!)

Men nå har vi diskutert en del rundt det, og kommet fram til at det er unødvendig. Men skal ærlig innrømme at jeg ble ganske så forbanna først gang han tok det opp! ;)

HI

Skrevet

Herregud NEI det er ikke normalt!!!

Når du er helt sikker på hvem som er faren, så skjønner jeg ikke vitsen med å ta en test... Hvis min samboer har sett på det å ta en dna-test som en formalitet, så hadde jeg blitt drit forbannet og såret,, ikke minst...

Skrevet

NEI, det er absolutt ikke normalt. Det handler om tillit. Dessuten er det ikke så lett som: "bare en blodprøve". Ei venninne av meg opplevde at kjærsten ikke trodde på henne. For å få DNA test måtte han benekte farskapet skriftlig og det tok 7 mnd før de fikk svaret. Det er slutt mellom dem og han er selvfølgelig faren. Bare at nå mistet han den første tiden sammen med sønnen sin. Det er ikke bare å ta en sjekk liksom. Han må faktisk frasi seg mulig farskap, og så får han en "dom" på om han er far eller ikke. Dessuten får man ikke 100% svar første gang heller. Da får man bare svar på om det kan være eller ikke være han. Så stoler han ikke på deg så kan han jo tro det er faren eller evt broren sin baby...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...