♥ strikkemor ♥ Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Starte med å gi litt til frokost? Kor masse? lettmelk? utvanna?
Bubba75 Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Vesla vår fikk mme, og da begynte vi å "vanne" ut mme med vanlig lettmelk. Begynte med en gang pr. dag, for å se om det gikk bra, og økte på etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 her ga vi vanlig helmelk( det er jo det beste til barn det da) på drikkekopp til frokost noen uker, og fikk da beskjed av helsesøster om å gå rett på h-melk. Han var 11 mnd da. Ei jente jeg passa var på ettårskontrollen og hadde aldri fått helmek- og fikk beskjed om å bytte rett over.. tror det går helt fint jeg!
Frysh Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Trodde man hadde gått bort fra at H-melk var det beste for barna..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 ...det har jeg aldri hørt, når jeg var lita fantes det stort sett bare h-melk, og jeg er frisk som en fisk!!! Tror heller det er andre ting man bør holde seg unna. Dere kan jo ikke tvile på at det er i h-melk det er mest næring?
trilltrall Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Barn som spiser godt og som ikke trenger å legge på seg ekstra, skal ha lettmelk. Dette fordi det er mye fett i helmelk.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Hvis du med næring mener energi er det jo mer i H-melk ja, ellers er det vel ikke store forskjellen. Mulig det er litt mer av de fettløselige vitaminene i H-melk? Eller hva var det du tenkte på? Men jeg har også hørt at de har gått bort fra å anbefale H-melk, med mindre barnet trenger ekstra fett. (Og det kan det jo gjerne heller få ved å tilsette litt ekstra olje eller margarin i maten)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Men for å svare HI også: Vi begynte ved å la ham få litt lettmelk på flaske (tror vi begynte med 30-40 ml første gangen). Han likte det kjempegodt, og reagerte ikke på det den dagen eller kvelden. Så dagen etter fikk han litt mer. Og så økte vi gradvis. Han får ikke nødvendigvis kumelk hver dag da, siden han fortsatt ammes en god del. Og drikker vel fortsatt sjelden mer enn en dl av gangen, men det er etter eget ønske (han vil ikke ha mer når han har drukket såpass)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Jeg fikk beskjed om å gi gutten min skummet eller ekstra lett faktisk. Disse små trenger ikke all fettet som er i H- melk. Iallfall ikke hvis de har fin vekstkurve og ikke er undervektige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå