Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Han er akkurat en mnd.. og er full av "kviser" -røde prikker som jeg regner med en sånn melkeutslett/hormonutslett. Det er ganske mye nå, og litt hissig..ser litt fælt ut... Noen som vet hvor lenge de har dette? Er det så lenge en ammer? Eller går det bort før? Er det best å la det vært eller smøre på noe, evt. hva?
Allean, Fia og lillebror Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Her gikk det bort når hun var litt over 2 mnd. Helsesøster anbefalte å smøre med fuktighetskrem, da ble i alle fall utslettet litt mykere og ikke så tørt.
Nesly Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Når fikk babyen din det? Gikk det helt bort ved 2 mnd alder, og hvilken fuktighets krem brukte du? Var den effektiv?
Allean, Fia og lillebror Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Ja det forsvant helt. Det hender at hun får noen små prikker ennå, men da er det gjerne i nakken og på halsen, ikke noe særlig i kinnene og på pannen som hun hadde før. Vi brukte aderma, men hører de anbefaler akrem, Jeg synes akrem er litt for fet, så vi bruker aderma istedet.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Glemte å svare på når hun fikk det. Det var vel når hun var sånn ca 2 uker tror jeg
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 Min baby har også dette... Kjempemasse.. Var redd det var eksem med en gang, da jeg hadde det som liten selv., men legen utelukker det foreløbig pga disse kviselignende utslettet. Bare passe på at det ikke blir veldig tørt og stor flak som man kan ta vekk, for da kan det være atopisk eksem. Lykke til... Det forsvinner nok etter hvert... jeg fullammer.
Nesly Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Takk... Men er det best å smøre på noe (evt hva?) eller bare la det være?
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 Jeg smører bare med fuktighetslotion.Blå NIVEA. Har alltid brukt den selv og tåler ikke annet, og det ser ut til at det går fint med gullet også. Disse utslettene vil forsvinne etter hvert, men hvor lang tid det tar er nok forskjellig. Tror ikke de har noe vondt av dette. Så lenge hn ikke klorer seg mye og viser tegn til kløe, så er det ingen fare. Hvis han begynner med dette, må du kontakte lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå