Nuss Nuss Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Sønnen min på 18 mnd trosser helt forferdelig! Så fort han kommer hjem ifra barnehagen setter han igang med å gjøre alle de tingene han vet han ikke får lov til! Vi sørger alltid for å gi han oppmerksomhet og leker med han, men så fort vi ikke gjør det etter en stund løper han og gjør ugang! Har prøvd å gjøre han så sliten at han ikke skal orke å gjøre ugang, bare leke på værelset men det fungerte bare en liten stund! Hva gjør dere med deres pellfingrede og trassunger? Vi sier jo nei og fy. Tar også ansiktet hans i hendene så han må møte blikket våres og prøver å forklare han at det må han ikke gjøre og at det er fy og det han gjør er dårlig. Da får han bare raserianfall og kaster seg over noe han ikke må og slenger det i gulvet! Vi lar han få rase ut da det er en naturlig reaksjon men hvordan får dere barna til å høre?
jennifer Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Klarer det ikke helt jeg heller, men fortsett og vær konsekvent så langt det går. Jeg får hele tiden råd m å ignorere uønsket oppførsel, og rose ønsket. Prøver så langt det går, men neimen ikke lett, når de herjer som værst. Uansett lykke til, føler m deg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 ser mange lurer på dette her...inkludert meg selv.. Pappan her i huset har en teori på at det kan komme av for mye oppmerksomhet (at de er så vant til oppmerksomhet,som vår lille, at når de ikke får det gjør de "rampestreker". HÅPER NOEN HAR LØSNINGA
SassyMom Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Kanskje han er ekstra vrang etter barnehagen fordi han er trøtt? Min gutt prøver jeg å gire ned noen hakk med en flaske varm melk i sofakrokenmed mammaen og en bok å bla i. Da får han hvilt litt før resten av kvelden.
Nuss Nuss Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 Dessverre så får jeg han ikke til å sitte rolig i sofan i mere enn max 2-3 min. Hvis han er utslitt på kvelden men ikke vil i seng kan han godt sitte på fars fang 10-15 min max. Han er den energibunten som holder på i et sett ifra morgen til kveld! Takk gud for at barnehagen finnes. Han blir storebror om 10 uker så hvis det er et problem med formye oppmerksomhet så kan han jo da få litt mindre selv om at vi var enige om at han skulle få sine faste kose og leke stunder fortsatt! Så kansje han roer seg da selv om jeg tviler sterkt! Er nesten mere redd han blir verre pga evt sjalusi. Men det ordner seg nok. Vi har snakket om hvordan vi skal sette opp hverdagen så han ikke føler seg tilsidesatt. Håper det kommer mange flere gode råd/løsninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå